تاریخ : 13:44 - 1399/04/09
کد خبر : 86943
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

سقف دریافت بازنشسته با 30 سال سابقه کار تامین اجتماعی اعلام رسمی شد

سقف دریافت بازنشسته با 30 سال سابقه کار تامین اجتماعی اعلام رسمی شد

یک بازنشسته با ۳۰ سال سابقه کار در سال جاری، حداقل ۲ میلیون و ۱۲ هزار تومان دریافت خواهد کرد.

به گزارش کارگر آنلاین ، رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهرستان تهران با اشاره به تصمیم وزیر رفاه و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای افزایش ۲۶ درصدی حداقل مستمری در سال ۹۹، گفت: با علم به اینکه تورم سال ۹۹ بیشتر از تورم ۴۱.۲ درصدی انتهای سال ۹۸ است، خواهان افزایش مزیای جانبی مستمری‌بگیران متناسب با کارگران شاغل هستیم.
 
 «علی دهقان‌کیا» با اشاره به مقاومت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر سر افزایش مستمری‌ حداقل بگیران به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، گفت: پس از اینکه یک به یک سناریوهای افزایش مستمری توسط آقایان شریعتمداری و سالاری کنار گذاشته شدند و برخلاف سناریوهای موجود تصمیم‌گیری شد، در جلسه‌ای به آقای مصطفی سالاری پیشنهاد داده شد تا با افزایش مزایای مستمری‌بگیران به اندازه کارگران شاغل موافق کند.
 
وی افزود: مدیرعامل سازمان با این موضوع مخالفت کرد و این پیشنهاد را غیرکارشناسی شده خواند. این در حالی است که بازنشسته کف‌بگیر پس از ۳۰ سال کار، در سال ۹۹، تنها ۲ میلیون و ۱۲ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند؛ درحالیکه در سال جاری دستمزد کارگر شاغلی که سابقه کار ندارد با احتساب حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی و بن خواربار ۴۰۰ هزار تومانی، به ۲ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان و دستمزد کارگر با ۱ سال سابقه کار به ۲ میلیون و ۷۱۱ هزار تومان می‌رسد. منبع/ایلنا