تاریخ : 19:55 - 1399/04/10
کد خبر : 87029
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

پاکسازی کبد با ۷ نوشیدنی شگفت‌انگیز!

پاکسازی کبد با ۷ نوشیدنی شگفت‌انگیز!

کارگر آنلاین: چه کارهایی می توانیم انجام دهیم تا کبدمان بالاترین کارآیی را داشته باشد؟ در اینجا نوشیدنی هایی شگفت انگیز معرفی می کنیم که به سلامتی و قدرت کبد شما کمک میکند . باماهمراه باشید.



1-آب هویج
هویج به هر شکلی برای بدن شما مفید است. هویج حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است که می تواند از ابتلا به بیماری های کبدی جلوگیری می کند. هویج ها همچنین مملو از فلاونوئیدها و بتاکاروتن های هستند که برای هر قسمت از بدن مفید است ، بنابراین هر روز از مصرف آب هویج را فراموش نکنید.

2-آب سبزیجات برگ سبز
سبزیجات برگ سبز واقعا سالم هستند که شامل کلم ، اسفناج ، سبزی چغندر و کاهو است . سبزیجات برگ سب باعث تحریک صفرا می شود و به پاکسازی کبد شما کمک می کند، اگر بصورت مداوم و روزانه آنها را مصرف کنید بزودی تغییرات را در بدن و کبدتان حس میکنید.

3-چای سبز
اگر به دنبال یک نوشیدنی فوق العاده هستید ، چای سبز را حتما یکبار امتحان کنید . چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد را از بین می بردبه همین دلیل باعث می شود که چای سبز به عنوان یک مبارز در برابر سرطان شناخته شود. چای سبز همچنین به چربی سوزی بدن شما کمک می کند و بنابراین بسیاری از فشارهای ناشی از تجمع چربی در کبد بر بدن تان را برطرف می کند .

در زمان مصرف چای سبز سعی کنید شیرین کننده ها را به آن اضافه نکنید تا کبد شما هنگام سم زدایی مجبور نباشد با آن ها مقابله کند و راحتتر بتواند عمل پاکسازی را انجام دهد.

4-چای زردچوبه
زردچوبه یک ادویه رایج در غذاهای هندی است. همچنین قدرتمندترین ادویه برای پاکسازی از کبد شما استمی توانید این ادویه را بصورت چای میل کنید به اینصورت که یک قاشق چایخوری زردچوبه را به آب جوش اضافه کنید ، به مدت 10 دقیقه بجوشانیدو کمی آب لیمو و یک عدد فلفل سیاه اضافه کنید.

زردچوبه از کبد شما در برابر آسیب محافظت می کند و حتی ممکن است به کبد شما در بازسازی سلول های جدید کمک کند، همچنین با التهاب ناشی از یک عارضه یا بیماری در کبد شما هم مبارزه می کند.

5-میوه های خانواده مرکبات
ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در مرکبات برای پاکسازی کبد شما بسیار عالی هستند. به دلیل میزان باورنکردنی ویتامین C و آنتی اکسیدان ، میوه‌های خانواده مرکبات مانند لیمو ، گریپ فروت ، پرتقال ، کلمنتین و لیموترش را در سبدغذایی روزانه خود جای دهید، شما همچنین می توانید آب این میوه ها را بصورت تازه مثرف کنید بهتر است از مصرف آبمیوه های صنعتی یا فروشگاهی که سرشار از قند و مواد نگهدارنده هستند پرهیز کنید. لیموی تازه همراه با آب یکی از بهترین پاک کننده های کبد است.

6-آب چغندر
کمتر افرادی هستند که به خوردن چغندر یا آب چغندر علاقه داشته باشد، اشتباه می کنید! زیرا قدرت چغندر ، سبزی چغندر و آب چغندر در پاکسازی کبد قطعا دچار حیرت تان می کند.چغندرهابا افزایش میزان اکسیزن موجود در خون به پاکسازی خون کمک می کند همچنین باعث تولید صفرای سالم و سرشار از فیبر و ویتامین سی می باشد.

7-غذاهای سرشار از فیبر
غذاهای سرشار از فیبر با افزایش حرکات روده به کبد شما کمک می کند تا سموم را از بین ببرد. بسیاری از نوشیدنی هایی که به آنها اشاره کردیم سرشار ازفیبرهستند، می توانید به نوشیدنی های که برای پاکسازی کبد خود مصرف می کنید موادی که فیبر زیادی دارند را اضافه کنید مثل آب سیب، موز، آووکادو، دانه چیا و .... از منابع غنی از فیبر هستند.

نتیجه
علاوه بر این هفت نوشیدنی طبیعی پاک کننده کبد ، از روش های دیگری برایپاکسازی کبد وجود دارد. بدانید که اکثر داروها از جمله داروهای مسکن روی کبد شما تاثیرات منفی می گذارند، رفتارهای خطرناک مانند رابطه جنسی محافظت نشده و یا استفاده از مواد مخدر می تواند به آسیب های کبدی و در نهایت به هپاتیت منجر شود.
محافظت از کبد شما به سلامت عمومی بدن تان کمک می کند، تمام نوشیدنی هایی که ذکر کردیم علاوه بر پاکسازی کبد برای سلامتی تمامی قسمت های بدن نیز مفید هستند و می توانند به مقابله با چربی خون، سرطان و زوال عقل کمک کند.بپردازند.