تاریخ : 17:46 - 1399/04/14
کد خبر : 87239
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

چطور جلوی پرخوری و اضافه وزن را بگیریم؟

چطور جلوی پرخوری و اضافه وزن را بگیریم؟

کارگر آنلاین: چگونه می‌توانیم پرخوری خود را کنترل کنیم. در این قسمت از مجله دلتا لیستی از غذاهای مغذی را معرفی خواهیم کرد که با خوردن آن‌ها مدت زمان بیشتری احساس سیری می‌کنید و باعث جلوگیری از پرخوری می‌شود.

موز
موز یک میان وعده کامل است و خون را غلیظ می‌کند. همچنین باعث تقویت عملکرد قلب می‌شود. مقدار زیادی پتاسیم برای بدن شما تامین می‌کند. موز همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 و سرشار از فیبر است.

تخم مرغ
تخم مرغ در واقع یک غذای فوق العاده است. تخم مرغ مملو از مواد مغذی ، ویتامین‌ها و پروتئین است. پروتئین سیری طولانی مدت را تضمین می‌کند!

بادام
ادام سرشار از ویتامین E، منیزیم و چربی‌های اشباع نشده است (وقتی می خواهید وزن کم کنید بادام گزینه خوبی است) این بدان دلیل است که ۱۰ تا ۱۵٪ چربی توسط بدن جذب نمی‌شود. در نتیجه کالری کمتری مصرف می‌شود و از آنجا که سرشار از پروتئین و فیبر است، احساس سیری بیشتری می‌کنید.

سیب
سیب فواید سلامتی زیادی دارد. سرشار از ویتامین C و فیبر است. افزودن یک سیب به میان وعده‌های روزانه شما باعث می‌شود میوه و سبزیجات کافی دریافت کنید. فیبر باعث ایجاد احساس سیری و جلوگیری از پرخوری می‌شود.

کره بادام زمینی
کره بادام زمینی حاوی اسیدهای چرب زیادی است. بسیاری از افراد بلافاصله وقتی شروع به رژیم لاغری می‌کنند، شیشه کره بادام زمینی را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند. زیرا کره بادام زمینی چربی است و به همین دلیل برای رژیم لاغری آن‍‌ها مناسب نیست. اما این واقعیت ندارد!

درست است که کره بادام زمینی حاوی اسیدهای چرب زیادی است. اما اکثر اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که اطمینان می‌دهند بدن شما با کارایی بیشتری چربی بدن را می‌سوزاند. بنابراین چربی اضافی در بدن ایجاد نمی‌کنید. عاقلانه است که از کره بادام زمینی بدون قند و نمک اضافه شده دوری کنید و به سراغ یک گزینه ارگانیک بروید.