تاریخ : 10:54 - 1399/04/15
کد خبر : 87305
سرویس خبری : فرهنگی
 

وضعیت بازگشایی دانشگاه ها در نیم سال آینده مشخص شد

وضعیت بازگشایی دانشگاه ها در نیم سال آینده مشخص شد

کارگر آنلاین: وزیر علوم با تاکید بر اینکه آموزش ترم آینده دانشجویان جدیدالورود حضوری است، گفت: فعلا برنامه این است که دانشگاه‌ها اگر بتوانند کلاس‌های آموزشی دانشجویان جدیدالورود را به صورت حضوری شروع کنند. چرا که آنها باید محیط دانشگاه را بشناسند و با اساتید آشنا شوند و به طور کلی از محیط دانشگاهی آشنایی کسب کنند.

وزیر علوم ضمن بیان این مطلب گزارشی از وضعیت آموزش دانشگاه‌ها در شرایط کرونا ویروس ارائه داد و اظهار کرد: فعلا برنامه این است که دانشگاه‌ها اگر بتوانند کلاس‌های آموزشی دانشجویان جدیدالورود را به صورت حضوری شروع کنند. چرا که آنها باید محیط دانشگاه را بشناسند و با اساتید آشنا شوند و به طور کلی از محیط دانشگاهی آشنایی کسب کنند.

وزیر علوم در خصوص زمان آغاز سال تحصیلی آینده نیز گفت: ما مشکلی برای تحصیل دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی در ترم آینده نداریم و این دانشجویان می توانند سال تحصیلی جدید خود را با یک یا دو هفته با تاخیر شروع خواهند کرد اما با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است برای اعلام نتایج نهایی داوطلبان آزمون سراسری کارشناسی و کاردانی در فشرده‌ترین شکل حداقل به ۴۵ روز زمان نیاز دارد، بنابراین نتایج کنکور حدودا تا ۱۵ مهر اعلام می‌شود تا ثبت نام این دانشجویان در دانشگاه‌ها انجام شود. به همین جهت کلاس‌ها قبل از پایان مهر آغاز خواهد شد اما دانشجویان از اول آبان ماه با اطمینان بیشتر کلاس‌های آموزشی خود را شروع خواهند کرد.

وی تاکید کرد به هیچ عنوان ترم آینده را بهمن ماه آغاز نمی‌کنیم چرا که با وقت و عمر دانشجویان سر و کار داریم و وقتی که می‌توانیم این موضوع را مدیریت کنیم چرا باید فضا را خالی کنیم و آن را به یک زمان دیگر موکول کنیم. ضمن اینکه مشخص نیست بهمن ماه شرایط شیوع کرونا بهتر خواهد شد. لذا ما آمادگی کامل داریم با شرایط فعلی ترم آینده را شروع کنیم و فرار کردن از مشکلات و به آینده موکول کردن کاری را درست نمی‌کند ضمن اینکه ممکن است تعدادی نیز در این موضوع بخواهند شرایط را به هم بریزند.مثلا فردی اصلا داوطلب کنکور نیست و به دلایل اهداف و برنامه‌های خود اصلا نمی‌خواهد در کشور ما آزمونی برگزار شود. باید مراقب این گونه افراد باشیم.