تاریخ : 15:41 - 1399/04/15
کد خبر : 87333
سرویس خبری : حوادث
 

کلاهبرداری با فروش آپارتمان‌ های شریک

کلاهبرداری با فروش آپارتمان‌ های شریک

کارگر آنلاین: مردی که با فروش آپارتمان‌های شریکش دست به کلاهبرداری زده بود، دستگیر شد.

اواخر سال گذشته پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری و فروش مال غیر از سوی دادسرای ناحیه 5 تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه دوم پلیس آگاهی ارجاع داده شد و تیمی از کارآگاهان بررسی موضوع را برعهده گرفتند. شاکی با حضور در پلیس آگاهی گفت: در سال 97 با شخصی به نام یاسر 45ساله آشنا شدم. یاسر در زمینه ساخت‌و‌ساز آپارتمان مشغول بود.

از من خواست با او شراکت کنم و منزلم را در محله پونک در اختیارش بگذارم تا مشارکتی بسازیم. به او وکالت دادم و با انجام کارهای اداری یاسر مشغول به ساخت شد. پس از تکمیل‌شدن ساختمان، چندروزی از او خبر نداشتم تا اینکه چهار نفر به ساختمان مراجعه کردند و مدعی خرید چهار واحد از آپارتمان‌های من شدند. متوجه شدم یاسر به صورت غیرقانونی و خلاف قرارداد مشارکت با اختیاراتی که به او داده بودم، چهار واحد از آپارتمان‌هایم را فروخته است.


کارآگاهان بعد از مشخص‌شدن روش و شیوه یاسر در کلاهبرداری موفق شدند مخفیگاه متهم را در غرب تهران شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی او را در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند. یاسر که مدعی بود با اذن و اجازه شاکی واحدها را فروخته است، پس از تحقیقات مقدماتی چاره‌ای جز اعتراف نداشت و گفت: با قراردادی که بین من و شاکی نوشته شد و وکالتی که او به من داده بود، پس از تکمیل ساختمان، چهار واحد از آپارتمان‌های سهم مالک را بدون اطلاع او فروختم و سپس گریختم. سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح یاسر پرونده به شعبه رسیدگی‌کننده ارسال و متهم با قرار مجرمیت صادرشده روانه زندان شد.