تاریخ : 19:33 - 1399/04/25
کد خبر : 88176
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۴/۲۵

قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۴/۲۵

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح قدیم به ده میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

کارگر آنلاین : قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تنش‌ها میان آمریکا و چین افزایش پیدا کرد و در بالای مرز مهم ۱۸۰۰ دلار ایستاد.
 
به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۰۸ دلار و ۶۱ سنت رسید.
 
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۱۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.
 
به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت اواندا، به نظر می‌رسد تقاضا برای طلا با هر بار کاهش قیمت در محدوده ۱۸۰۰ دلار، قوی‌تر می‌شود به خصوص اکنون که قرنطینه در کالیفرنیا دوباره بازگشته است. اگرچه فضا در وال‌استریت خوش‌بینانه است اما رکورد بدهی‌های معوقه و اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا، باعث تردید سرمایه‌گذاران خوش بین شده است.
 
افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ادامه دارد و بسیاری از ایالت‌ها موقتا بازگشایی اقتصادی را متوقف کرده‌اند تا به مهار اوج‌گیری شیوع بیماری بپردازند. آمار ابتلا به کووید ۱۹ از مرز ۱۳ میلیون نفر عبور کرده است.
 
مقامات بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه هشدار دادند که روند احیای اقتصاد آمریکا از تبعات ویروس کرونا طولانی‌تر خواهد بود و مشکلات اقتصادی در صورت افزایش موارد ابتلا تشدید خواهد شد.
 
عامل دیگری که از افزایش قیمت طلا حمایت کرد، تشدید تنش‌های واشنگتن و پکن پس از امضای فرمانی از سوی رییس‌جمهور آمریکا برای پایان دادن به توافق ترجیحی برای هنگ‌کنگ و بستن در مذاکرات برای فاز دوم توافق تجاری بود.
 
بر اساس گزارش رویترز، تقاضا برای دارایی امن باعث شده قیمت طلا با وجود صعود بازارهای سهام آمریکا در شب گذشته، صعود کند.
 
ذخایر طلای اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز سه‌شنبه ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۲۰۶.۸۹ تن رسید که منعکس کننده تقاضای بالا برای سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند است.
 
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۹۶۶ دلار و ۷۱ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۸۲۷ دلار و ۸۲ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۹ دلار و۲۲ سنت رسید.
 
بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه ۲۵ تیر ساعت ۱۸ با ۲۰۶ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۲،۹۵۲ تومان‌ معامله شد.
 
همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.
 
صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۲ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۲۵۰ تومان خریداری می‌کنند.
 
قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌چهارشنبه ۲۵ تیر ساعت ۱۸ با ۱۹۸ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۲۵،۲۵۰ تومان معامله شد.
 
همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.
 
بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۵ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۴ هزار و ۵۵۰ تومان است.
 
طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۷۹۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه طرح جدید نسبت به روز گذشته اندکی کاهش یافته است.
 
در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۸ هزار تومان قیمت دارد.
 
نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.