تاریخ : 18:31 - 1399/04/26
کد خبر : 88248
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

قیمت میلگرد ۱۱ هزار تومان شد / توقف عرضه آهن به بازار

قیمت میلگرد ۱۱ هزار تومان شد / توقف عرضه آهن به بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن می‌گوید: قیمت میلگرد قبل از افزایش قیمت دلار شش هزار و ۵۰۰ تومان بود اما حالا قیمت میلگرد به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

به گزارش کارگر آنلاین ، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت آهن دوباره گران شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: ما مخالف صد در صدی افزایش قیمت آهن و میلگرد هستیم. از زمانی که قیمت دلار افزایش یافت، این افزایش قیمت دلار به سایر کالاها همچون میلگرد، فولاد و آهن تاثیر گذاشت. قیمت میلگرد قبل از افزایش قیمت دلار شش هزار و ۵۰۰ تومان بود اما حالا قیمت میلگرد به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.
 
حمیدرضا رستگار افزود: علت افزایش قیمت آهن و میلگرد عرضه مواد اولیه آن به بورس است. با این اقدام قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شود و همین موضوع تنش بسیاری را برای خرید شمش و مواد اولیه ایجاد کرده است. برخی تولیدکنندگان هم به بهانه نبود مواد اولیه عرضه آهن و میلگرد را به بازار متوقف کرده‌اند که همین مسائل قیمت میلگرد را در بازار افزایش داده است.
 
او اظهار کرد: قانونا افزایش قیمت آهن و میلگرد توجیه اقتصادی ندارد و افزایش فعلی قیمت آهن و میلگرد غیرواقعی است. در این میان سود ناشی از افزایش قیمت آهن به جیب برخی دلالان می‌رود.
 
رستگار گفت: قیمت آهن ارتباطی به افزایش قیمت فلزات جهانی ندارد. سهام آهن به بورس عرضه می‌شود بورس به جای شفاف‌سازی، در قیمت آهن دخالت می‌کند.