تاریخ : 18:46 - 1399/04/30
کد خبر : 88617
سرویس خبری : حوادث
 

دستگیری سارقانی که 50 خانه در قم را خالی کردند

دستگیری سارقانی که 50 خانه در قم را خالی کردند

جانشین فرمانده انتظامی قم از شناسایی عاملان ۵۰ فقره سرقت منزل در این استان خبر داد و گفت: در این رابطه با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی ۱۲ سارق دستگیر شدند.

کارگر آنلاین :جانشین فرمانده انتظامی قم از شناسایی عاملان ۵۰ فقره سرقت منزل در این استان خبر داد و گفت: در این رابطه با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی ۱۲ سارق دستگیر شدند.
 
سرهنگ بهادر اسماعیلی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در قم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه ۱۲ سارق شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند و بیش از ۳۰ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه این افراد نیز کشف شده است، تصریح کرد: متهمان طی تحقیق های صورت گرفته و در مواجهه با مستندهای موجود به ۵۰ فقره سرقت منزل در قم اعتراف کردند.
 
وی گفت: افراد مذکور با اجاره منازل از یک روز تا یک ماه در قم، وسایل با ارزش منازلی که از قبل شناسایی کرده بودند سرقت کرده و سپس به استان خود متواری می شدند.
 
جانشین فرمانده انتظامی قم با بیان اینکه سن متهمان ۱۸ تا ۲۵ سال و اهل استان های غربی کشور هستند، گفت: این سرقت ها غالبا وسایل کم حجم و با ارزش شامل طلا، وجه نقد و عتیقه بوده و از منازل بالای شهر صورت گرفته است.
 
اسماعیلی، یکی از روش های شناسایی اموال مسروقه را سامانه نمایشگاه مجازی اموال مسروقه سامانه نما دانست و خاطرنشان کرد: با تمهیدهای انجام شده هر فرد مال باخته می‌تواند از طریق سایت police.ir و درج کد ملی وارد سامانه یاد شده شود و اموال مورد نظر خود را جستجو کند.