تاریخ : 20:16 - 1399/05/01
کد خبر : 88806
سرویس خبری : حوادث
 

قاتل فراری همسایه ها بعد از 27سال به چنگ قانون افتاد

قاتل فراری همسایه ها بعد از 27سال به چنگ قانون افتاد

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران از دستگیری قاتل فراری پس از 27 سال خبر داد.

کارگر آنلاین : سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت: بیست و هشتم تیرماه حکم جلبی از دادسرای ناحیه 27 تهران مبنی بر دستگیری شخصی به نام محمد متولد سال 1347 که در سال 1372 مرتکب قتل 2 تن از همسایگان خود شده بود به اداره هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.
 
 
وی افزود : پس از وصول حکم جلب و با توجه به اهمیت جرم و میزان محکومیت صادره تیمی از کارآگاهان اداره هشتم برای دستگیری محکوم متواری اقدامات اولیه را انجام و با بهره گیری از شیوه های نوین کشف جرم موفق به شناسایی منزل وی در جنوب تهران می شوند که با توجه به دستو قضائی در اقدامی ضربتی ساعت 12 ظهر سی و یکم خرداد ماه وی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل می یابد.
 
 
این مقام انتظامی توضیح داد: محمد پس از انتقال به پلیس آگاهی در خصوص محکومیت خود اظهار داشت، سال 1372 پس از پایان خدمت سربازی به شهر محل سکونتم در یکی از شهرهای غربی کشور بازگشتم که متوجه شدم برادر بزرگترم به نام حمید متولد سال 1343 بر سر یک قطعه زمین کشاورزی با همسایگانش درگیری دارند و چندین مرتبه بین آن ها نزاعی به وقوع پیوسته است.
گزافی افزود: محمد در ادامه اظهارات خود بیان داشت، پس از نزاع و مرگ 4 تن از همسایگان، من و برادرم به تهران آمدیم و تشکیل خانواده دادیم تا اینکه در سال 1383 برادرم در اثر یک سانحه رانندگی فوت کرد و من هم چون می دانستم تحت تعقیب می باشم مغازه ای تهیه کردم و به دور از اتفاقاتی که در دور و برم بود، مشغول کار و زندگی شدم و اکنون 4 فرزند دارم.
 
 
رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران اعلام داشت: با توجه به رای و حکم صادره از دادگاه مشخص بود که محمد و حمید هر دو به قتل 4 نفر با استفاده از سلاح گرم محکوم به قصاص در برابر قتل محکوم شده اند.
 
 
این مقام پلیسی در پایان گفت: با دستگیری یکی از محکومان پرونده برای ادامه رسیدگی به دادسرای ناحیه 27 تهران ارسال شد.