تاریخ : 06:31 - 1399/05/03
کد خبر : 88889
سرویس خبری : فرهنگی
 

شیخ قاووق: شهید سلیمانی بارها جانش را برای محافظت از سید حسن نصرالله به خطر انداخت

شیخ قاووق: شهید سلیمانی بارها جانش را برای محافظت از سید حسن نصرالله به خطر انداخت

یک عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله به مناسبت چهاردهمین سالگرد جنگ ۳۳ روزه ۲۰۰۶ میلادی تاکید کرد شهید حاج قاسم سلیمانی بارها جانش را برای محافظت از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به خطر انداخت.

به گزارش کاررگ آنلاین ، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله در گفتگو با پایگاه خبری العهد، نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در خلال آن جنگ را یادآوری کرد و گفت : موشکهای نقطه زن، معادلات جدیدی را در نبرد با دشمن پایه ریزی و عمق این رژیم را برای اولین بار از سال 1948(سال اشغال فلسطین) آشکار کرد و این رژیم را محاصره کرد که همه اینها، یک دستاورد استراتژیک است که به نام شهید حاج قاسم سلیمانی ثبت می شود.
 
وی افزود حاج قاسم فقط خواست در قلب میدان نبرد در کنار دبیرکل حزب الله و حاج عماد مغنیه و دیگر برادران قرار داشته باشد، او یکی از آنها در فرماندهی نبرد بود که جانش را در قلب خطر قرار داد و هر ساعت و هر لحظه برای شهادت آماده بود، او تمام تجربه جهادی خود را در خدمت رزمندگان مقاومت قرار داد و تمام توانمندی های خود را برای دفاع از لبنان و شکست دشمن(رژیم صهیونیستی) به کار گرفت.
 
شیخ قاووق در خصوص رابطه مستحکم میان دبیرکل حزب الله و شهید سلیمانی می گوید یکی از مهمترین دغدغه های حاج قاسم در خلال جنگ جولای، حفظ سلامتی جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله بود و به خاطر آن بارها خود را در معرض مرگ قرار داد.
 
وی درباره توانمندی های امروز مقاومت خاطر نشان کرد امروز مقاومت در اوج قدرت و اقتدار و آمادگی قرار دارد و دشمن هرگز نمی تواند قدرت و غافلگیرکننده های مقاومت را کوچک بشمارد یا نادیده بگیرد.   وی تصریح کرد میدان رویارویی با دشمن، غافلگیری‌های بزرگ را ثبت خواهد کرد که دشمن حتی تصورش را هم نمی کند و به یاری خداوند بزرگترین پیروزی برای ما رقم خواهد خورد.
 
شیخ قاووق خاطر نشان کرد ما بعد 2006 مانند قبل آن نیست و مهمترین درسهای آن جنگ این است که ما در آن جنگ این حقیقت را دریافتیم که در جهانی که گرگ های درنده وجود دارند، و وحوش بر آن حاکم هستند، ضرورت دارد قوی باشیم، ما این نکته را هم درک کردیم که نباید سلاح خود را زمین بگذاریم و اینکه دست برداشتن از سلاح مقاومت و کنار گذاشتن آن، خیانت به وطن و امت است و اینکه سلاح خود را با چنگ و دندان خود حفظ کنیم، همچنین این نکته را درک کردیم که باید همواره برای مقابله با دشمن آماده باشیم.
 
وی افزود مهمترین عبرتهای این جنگ در سقوط عصر پیروزی اسرائیل بود و اینکه پیروزی جولای همچنان ادامه دارد و دشمن همچنان در قعر شکست به سر می برد.
 
شیخ قاووق در پایان گفت به طور خلاصه درباره این جنگ باید گفت که دشمن تمام توان و امکانات و نیروهای خود را به کار گرفت اما سقوط مرگباری را تجربه کرد و مقاومت ثابت کرد که با توکل به خداوند، قادر به تغییر معادلات و مسیر منطقه و تبدیل رویاها به واقعیتها و حقایق است.
 
انتهای پیام/