تاریخ : 10:29 - 1399/05/10
کد خبر : 89350
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبر خوش برای بیمه شدگان روستایی

خبر خوش برای بیمه شدگان روستایی

کارگر آنلاین: مسئولیت‌پذیری اجتماعی با حمایت از بیمه‌شدگان صندوق بیمه روستایی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان کمک‌های این صندوق به افراد درگیر با کرونا را اقدامی در راستای مسئولیت اجتماعی دانست.


به گزارش کارگر آنلاین، جبار احمدپور گفت: در کردستان مانند سایر استان‌ها حمایت‌هایی از افراد تحت پوشش صندوق که با بیماری کرونا درگیر شده بودند، در نظر گرفته شد.

 


او ادامه داد: بیمه‌شدگانی که مدارکی مبنی بر ابتلا به کرونا ارائه بدهند کمک هزینه ۲۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند و مستمری‌بگیران درگیر با کرونا وام سه میلیونی دریافت می‌کنند. کارمزد این وام چهار درصد است و طی سه سال با پرداخت اقساط ۱۰۰ هزار تومانی تسویه می‌شود.
 


مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درباره لزوم و اهمیت این حمایت‌ها گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان در کنار فعالیت‌های خود مسئولیتی اجتماعی دارد و ما که هدف خود را توزیع عدالت توصیف کرده‌ایم لازم است در شرایط بحرانی کنار جامعه هدف خود قرار گیریم.
 


او تصریح کرد: جامعه هدف صندوق جزء دهک‌های پایین درآمدی و نیازمند اقدامات حمایتی هستند و اقدامات صندوق در بحبوحه کرونا می‌تواند به آنها کمک کند.
 


احمدپور همچنین مداخله موثر در زمان بحران‌ها را باعث اعتمادسازی در جامعه هدف دانست و گفت: هدف ما توانمندسازی جامعه هدف است و این توانمندسازی با افزایش نفوذ بیمه ممکن است. برای اینکه افراد بیشتری ترغیب به بیمه شوند لازم است اطلاع‌رسانی صورت گیرد و اعتمادسازی اتفاق بیفتد.

 

منبع: ایلنا