تاریخ : 08:59 - 1399/05/11
کد خبر : 89366
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

اتفاقی که شاید بازار ارز را متاثر کند / قیمت دلار ۱۱ مرداد ۹۹ چطور آغاز می‌شود؟

اتفاقی که شاید بازار ارز را متاثر کند / قیمت دلار ۱۱ مرداد ۹۹ چطور آغاز می‌شود؟

کارگر آنلاین: به گفته فعالان، روز جمعه در معاملات پشت خطی، نوسان‌گیران با جوسازی به دنبال بالا بردن قیمت‌ها بودند. ادامه را در تجارت‌نیوز بخوانید.

به گزارش کارگر آنلاین، قیمت دلار روز شنبه ۱۱ مرداد چطور آغاز خواهد شد؟ آخرین اخبار از وضعیت بازار ارز حاوی چه سیگنال‌هایی است؟

دلار در هفته گذشته ۳/ ۷ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و سهم مهمی در رشد طلا و سکه بازار داخلی داشت. روز پنج‌شنبه دلار در ادامه روند افزایشی خود ۱۰۰ تومان افزایش یافت و به بهای ۲۳ هزار و ۴۵۰ تومان رسید. به گفته فعالان، روز جمعه در معاملات پشت خطی هم نوسان‌گیران با جوسازی به دنبال بالا بردن قیمت‌ها بودند و گفته می‌شد که قیمت در مقطعی حتی به بالای ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان رفته است. این مساله می‌تواند آغاز معاملات روز جاری دلار را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، برخی از فعالان عنوان می‌کردند، معاملات حواله درهم به دلیل تعطیلات عید قربان در امارات در دو روز ابتدای هفته انجام نمی‌شود و با توجه به فشار کاهش تقاضای حواله‌ای، امکان کاهش قیمت در نیمه دوم روز شنبه وجود دارد.

دنیای اقتصاد ضمن این توصیفات از آخرین وضعیت بازار ارز درباره آینده این بازار نیز نوشته است: در هفته‌ای که گذشت بازار ارز همچنان ملتهب بود با این حال تداوم این التهاب در بازارهای رسمی به گونه‌ای نبود که به نوسان شدید در قیمت ارز منجر شود. در طول این هفته قیمت دلار تا حدودی به ثبات رسید و در محدوده ۲۳ هزار تومان به نوسان خود ادامه داد.

با این حال در خلال معاملات روز پنج‌شنبه شاهد افزایش قیمت این ارز به ۲۳ هزار و ۴۵۰ تومان بودیم که حاکی از اختلاف دو هزار و ۶۴۵ تومانی آن قیمت مورد قبول در صرافی‌های دولتی است. به نظر می‌آید بازار ساز همچنان قصد دارد تا اختلاف ۱۰ درصدی با بازار غیررسمی را حفظ کند و در کشاکش قیمت‌گذاری بازار نیما و فردوسی حد میانه را در نرخ‌های ابلاغ شده به صرافی‌های بانکی بگیرد.

 

منبع: تجارت نیوز