تاریخ : 09:02 - 1399/05/11
کد خبر : 89368
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

گزارش بورس امروز شنبه 11 مرداد ۹۹

گزارش بورس امروز شنبه 11 مرداد ۹۹

کارگر آنلاین: شاخص کل بورس در روز چهارشنبه مورخه 8 مردادماه 1399 در نهایت با کاهش 36876 واحدی بر روی کانال یک میلیون و 904 هزار و 315 واحدی آرام گرفت. امروز شنبه مورخه 11 مردادماه 1399 با گزارش لحظه به لحظه از تالار شیشه ای سعادت آباد با ما همراه باشید.

به گزارش کارگر آنلاین؛ شاخص کل بورس در روز چهارشنبه مورخه 8 مردادماه 1399 در نهایت با کاهش 36876 واحدی بر روی کانال یک میلیون و 904 هزار و 315 واحدی آرام گرفت. امروز شنبه مورخه 11 مردادماه 1399 با گزارش لحظه به لحظه از تالار شیشه ای سعادت آباد با ما همراه باشید.
 

امروز مورخه 8 مردادماه سال جاری در پیش گشایش بازار از 643 نماد حدود 284 نماد با صف خرید و حدود 53 نماد نیز با صف فروش رو به رو بودند. در مقایسه با پیش گشایش روز چهارشنبه تعداد نمادها با صف خرید افزایش چشمگیری یافته اند اما تعداد نمادها با صف فروش تقریبا بدون تغییر بودند.


- فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد گفت: نقدینگی وارد شده به بازار سرمایه را حفظ می کنیم. وی همچنین از راه‌اندازی بورس املاک و مستغلات و امتیازات با سرمایه اولیه پنج هزار میلیارد تومان خبر داد.

- رهبر انقلاب طی سخنانی فرمودند: نقدینگی را باید به سمت تولید هدایت کنیم. کارشناسان می گویند این امر می شود. پیشنهاد شده کارگروه ویژه ای تشکیل شود و موانع رفع تولید را شناسایی و رفع کند. همه با هم باید در این زمینه همکاری کنند: اصلاح ساختار بودجه، ارتقا نظام سرمایه گذاری، اصلاح نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار.

- به دلیل تعطیلی‌هایی که به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا در آمریکا اعمال شد، تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری به منفی ۳۲.۹درصد سقوط کرد که چهار برابر بدتر از میزان کاهش آن در دوران رکود اقتصادی بزرگ است.

- مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت:در راستای تشدید فشار‌ها بر روی ایران دامنه تحریم‌های فلزات این کشور را گسترش دادم، هم اکنون هر گونه انتقال آگاهانه ۲۲ فلز ممنوعه به ایران می‌تواند موجب تحریم کشور شود.

- بانک جهانی از طریق سازمان بهداشت جهانی ۵۰ میلیون دلار وام به ایران پرداخت کرد. موافقت با پرداخت این وام در خرداد ماه امسال اخذ شده بود.

 

منبع: تابناک