تاریخ : 21:50 - 1399/05/15
کد خبر : 89656
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 ثبت نام یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن

ثبت نام یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن

کارگر آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون در طرح اقدام ملی مسکن، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کشور ثبت نام کردند که حدود ۹۷۰ هزار نفر واجد شرایط اولیه بودند که باید نسبت به تکمیل مدارک خود اقدامات لازم را انجام دهند .

به گزارش کارگر آنلاین، محمد اسلامی طی سفر یک روزه به استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت : در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کشور ، زمین برای بیش از ۴۰۰ هزار واحد در این طرح تامین شده که تاکنون در این طرح یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کشور به طرق مختلف ثبت نام کردند که حدود ۹۷۰ هزار نفر واحد شرایط اولیه بودند که میبایست برای تثبیت خود ارائه مدرک می کردند.

وی افزود : تاکنون حدود ۴۳۰ هزار نفر مدارم لازم را ارائه داده اند و این فرآیند به صورت سیستمی دنبال می شود و مردم از طریق سامانه تمامی مراحل انجام می دهند، تا کنون ۲۰ هزارنفر برای تکمیل ثبت نام این طرح هزینه پرداخت کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی تثریح کرد : اکنوم شاهد شکل گیری نهضت خانه سازی مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور هستیم و امیدواریم این نهضت به عنوان نهضت پابرجا شکل گرفته و روز به روز با قدرت بیشتری ادامه داشته باشد.

وی در خصوص مسکن خبرنگاران نیز گفت: مذاکرات لازم با وزارت فرهنگ و ارشاد انجام شده تا بتوان سهمیه ای برای خبرنگاران سراسر کشور در نظر گرفت اسلامی اظهار داشت: اجرای طرح اقدام ملی مسکن و بازآفرینی شهری با همت و هدایت و مدیریت مسئولان استان در تمامی شهرها آغاز شده و به نوعی استان مرکزی دغدغه ای برای تامین زمین ندارد و به میزان ثبت نام شده ها پروژه فعال است.

وی پروژه کوی سجادیه را یکی از بهترین و کارآمدترین پروژه های بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت : منابع خوبی نیز توسط وزارت راه به عنوان سرمایه در گردش برای اجرای طرح های باز آفرینی شهری در نظر گرفته شده تا بتوان بافت فرسوده ناپایدار را در ساختمان های مستحکم جایگزین کرد و شاهد نوسازی و ایجاد سرانه های مورد نظر شهری بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی فاز سوم کوی سجادیه آغاز و فاز دوم(۲۳۶ واحدی) بهره برداری شد و در گام بعدی نیز اجرای فاز چهارم نیز مد نظر قرار دارد تا این محله به عنوان یکی از بافت های ناکارآمد در استان برای همیشه تعیین تکلیف شود.

با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات آماده سازی ۲۴ هکتاری کوی بهاران اراک اغاز شد.

این پروژه مشارکتی با شرکت جهادخانه سازی سپاه در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن ظرفیت ۳۰ هزار و ۴۰ واحد می‌باشد که بخشی از این پروژه به درآمد ۱۰ درصدی شهرداری‌ها و بخشی برای هزینه آماده سازی به شرکت مذکور و مابقی برای طرح اقدام ملی در نظر گرفته شده است.

بازدید منازل سازمانی اداره کل راه‌آهن و کلنگ‌زنی پروژه مشارکتی ۲۴۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن کوی سجادیه و افتتاح پروژه مشارکتی ۳۳۶ واحدی بازآفرینی شهری اراک ، آغاز عملیات اجرایی  پروژه ۶۰۰ واحدی غدیر کوی کوثر  شهر اراک و بازدید از پل سنجان از دیگر برنامه های وزیر راه و شهرسازی بود .

 

منبع: برنا