تاریخ : 13:55 - 1399/05/19
کد خبر : 89892
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

سورپرایز مجلس برای کارگران +جزییات

سورپرایز مجلس برای کارگران +جزییات

عضو فراکسیون کار مجلس شورای اسلامی از بررسی افزایش حق مسکن کارگران از سوی مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار کارگر آنلاین ، محمدرضا میرتاج الدینی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو؛ اظهار کرد: نیروی انسانی نقش موثری در چرخه تولید دارد و برای رسیدن به فرمایش مقام معظم رهبری برای رسیدن به رونق و جهش تولید نیازمند نیروی انسانی هستیم.
 
وی اضافه کرد: باید درخصوص نیروی انسانی موضوعات دستمزد عادلانه، کرامت انسانی و امنیت شغلی و دوام شغلی مورد توجه قرار گیرد.
 
عضو فراکسیون کار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تعیین حقوق ها در هر سال نباید فاصله زیادی با تورم داشته باشد. امسال در شورای عالی کار درخصوص حقوق کارگران تصمیم گیری شد این درحالی که سه نفر از نمایندگان کارگران در این شورا با این تصمیم موافق نبودند.
 
میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی هستند تا بخشی از ارزش افزوده صنایع و کارگاه ها به حقوق کارگران وصل شود این امر موجب افزایش کیفیت محصول و بهبود دستمزد کارگران خواهد شد.
 
وی افزود: این سیاستگذاری در شرکت های دولتی به صورت ارائه سهام و در بخش های خصوصی به صورت دیگر اجرا خواهد شد.
 
عضو فراکسیون کار مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در صورتی که موضوع افزایش حق مسکن کارگران به صورت یک پیشنهادی حقوقی وقانونی به مجلس ارائه شود موضوع از سوی نمایندگان بررسی خواهد شد.
 
همچنین فرامرز توفیقی در برنامه صبح و گفتگو گفت: در گردونه تولید، نیروی انسانی در راس هرم قرار دارد که نیروی انسانی در پروسه تولید نیازمند امنیت شغلی و دوام شغلی، مزد عادلانه و کرامت انسانی است.
 
وی افزود: برای اینکه بتوانیم به تولید و جهش تولید برسیم باید نیروی انسانی دارای امنیت، مزد عادلانه و کرامت انسانی باشد.
 
رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار و عضو شورای عالی کار عنوان کرد: قوه مقننه به عنوان رکن اساسی قانون گذاری در جامعه نقش کلیدی در توجه به نیروی انسانی دارد بنابراین توقع ما از مجلس شورای اسلامی این است که درخصوص امنیت شغلی کارگران فعالیت کند.
 
توفیقی خاطرنشان کرد: لازم است مجلس شورای اسلامی در حوزه مسکن کارگران ورود پیدا کند چراکه حق مسکن کارگران همچنان در راهروهای هیات دولت خاک می خورد و هنوز امضا نشده است.