تاریخ : 16:41 - 1399/05/20
کد خبر : 89977
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

حق مسکن ۳۰۰هزارتومانی کارگران برای تصویب نهایی به هیأت دولت رسید

حق مسکن ۳۰۰هزارتومانی کارگران برای تصویب نهایی به هیأت دولت رسید

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره تصویب حق مسکن کارگری گفت: مصوبه شورای‌عالی کار برای افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن در کمیسیون اقتصادی تصویب شد و برای تصویب نهایی به هیأت دولت ارجاع شد.

به گزارش کارگر آنلاین ،  وزیر کار در 31 خرداد ماه طی نامه‌ای به جهانگیری،‌ معاون اول رئیس جمهور نوشت: به استحضار می‌رساند بر اساس ماده 2 اصلاحی قانون راجع به طبقه‌بندی مشاغل و برقراری کمک‌هزینه مسکن کارگری مصوب 1370 مجلس شورای اسلامی کمک‌هزینه مسکن برای کارگران مشمول قانون کار سالیانه توسط شورای‌عالی کار تعیین و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
 
 مصوبه افزایش حق مسکن کارگران در 17 خرداد ماه در جلسه شورای‌عالی کار تصویب شده بود و در 31 خرداد ماه از سوی شریعتمداری به هیأت دولت ارسال شد ولی با گذشت 50 روز از ارسال این مصوبه هنوز خبری از تصویب نیست.
 
​*تصویب افزایش حق مسکن کارگری در کمیسیون اقتصادی دولت
 
 محمد شریعتمداری, وزیر کار امروز از تصویب این مصوبه در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد و گفت: امروز کمیسیون اقتصادی دولت، به‌اتفاق آرا افزایش 200هزارتومانی حق مسکن کارگران را که پیش از این در شورای‌عالی کار پیشنهاد و تصویب شده بود به‌تصویب رساند.
 
وی بیان کرد: با تصویب کمیسیون اقتصادی دولت، این موضوع برای تصمیم‌گیری نهایی و طرح به  هیأت دولت ارجاع شد. با توجه به اهمیت موضوع این امر طی جلسات آینده در هیأت دولت تصویب می‌شود.