تاریخ : 21:20 - 1399/05/24
کد خبر : 90329
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

۹ هزار کارگر استان اردبیل بیکار شدند

۹ هزار کارگر استان اردبیل بیکار شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اعلام کرد: شیوع کرونا در پنج ماه گذشته موجب بیکاری ۹ هزار کارگر بیمه شده در استان شد.

کارگر آنلاین:قاسم رحیمی، با ‌اشاره به آسیب جدی و زیان مستقیم و غیرمستقیم بسیاری از مشاغل در استان اردبیل در پی شیوع کرونا گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار کسب و کار متاثر از کرونا جهت پرداخت تسهیلات شناسایی شده است.

 


وی برقراری بیمه بیکاری برای ۹ هزار نفر کارگر بیمه شده و اختصاص پنج هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت به بنگاه‌ها و کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا را از اقدامات مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل برای حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کووید ۱۹ ذکرکرد.

 


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین گفت: همزمان با شیوع کرونا برای ۲۶ هزار نفر از شهروندان این استان که دارای شغل ثابت نبوده و تراکنش مالی بسیار اندکی داشتند، پس از شناسایی با استفاده از ظرفیت سامانه رفاه ایرانیان، مبلغ ۲ تا ۶ میلیون ریال به صورت ماهانه و بلاعوض پرداخت شد.

 


وی ادامه داد: مرحله نخست وام ۱۰ میلیون ریالی کمکی نیز برای ۴۰۹ هزار خانوار یارانه بگیر حائز شرایط استان اردبیل پرداخت شد و دور دوم آن نیز برای خانوارهای بیش از پنج نفر عضو پرداخت خواهد شد.

 


در پی شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل از اواخر سال گذشته، برخی از واحدهای تولیدی و کارگاهی فعالیت خود را متوقف و تعطیل کردند و در پی این اقدام ناخواسته تعدادی از فعالان مشاغل آزاد و کارگاهی، شغل خود را از دست دادند.

 


هنوز برآورد دقیقی از میزان بیکاری ناخواسته شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل انجام نشده است.

 


نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد و ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.