تاریخ : 21:33 - 1399/06/07
کد خبر : 95282
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

تولید واکسن داخلی آنفلوآنزا به میزان کافی تا پایان سال

تولید واکسن داخلی آنفلوآنزا به میزان کافی تا پایان سال

محمدرضا شانه ساز با اشاره به تولید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در سال جاری، تاکید کرد: مردم نگران نباشند، به اندازه کافی واکسن آنفلوآنزا تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار کارگر آنلاین،محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو درباره واکسن آنفوآنزا اظهار کرد:امسال برای گروه‌های خاص اعم از زنان باردار و افراد مسن و غیره نسبت به پارسال حدود ۱۰ برابر واکسن تولید کرده‌ایم. سال گذشته ۲۵۰ هزار دوز واکسن تولید شده بود، و این میزان تا کنون در سال جاری به حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز رسیده است. 

او افزود: حدود ۸ میلیون دوز هم برای مصرف عموم داریم که با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا و اهتمام جدی افراد به رعایت اصول بهداشتی از قبیل شستشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک و غیره پیش بینی می‌شود نیاز کمتری به این واکسن داشته باشیم چرا که افراد کمتری به این ویروس مبتلا خواهند شد.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: دانشگاه‌ها و مدارس هم که منبعی برای انتقال ویروس کرونا هستند در حال حاضر تعطیل بوده و همین موضوع می‌تواند در قطع زنجیره انتقال ویروس آنفلوآنزا موثر باشد؛ البته تولید داخلی واکسن آنفلوآنزا تا پایان سال کاملا انجام خواهد شد، افراد بهتر است به شایعات مختلف توجهی نکنند.

 


منبع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC