تاریخ : 12:02 - 1399/06/11
کد خبر : 97102
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

اکثر مناطق محروم در وضعیت سفید قرار دارند

اکثر مناطق محروم در وضعیت سفید قرار دارند

محسن‌بیگی گفت: روند بازگشایی مدارس متناسب با وضعیت قرمز، زرد و سفید متغیر است و در شرایط فعلی اکثر مناطق محروم در شرایط سفید قرار دارند.

به گزارش کارگر آنلاین،  محمد محسن‌بیگی مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: تصمیم‌گیری نهایی در مورد بازگشایی مدارس کشور بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است.

او افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا با موضوع بازگشایی مدارس ایران در نیمه شهریور امسال موافقت کرده است.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که میزان شیوع ویروس کرونا در استان‌ها و شهر‌های مختلف متفاوت است، اظهار کرد: دستورالعمل‌های بازگشایی مدارس بر اساس هر یک از وضعیت‌های «سفید»، «هشدار» و «قرمز» رویکرد متفاوتی را مورد توجه قرار می‌دهند.

او تاکید کرد: کلاس‌های درس در مناطق «قرمز» به صورت حضوری برگزار نمی‌شوند و تا زمان اتمام این وضعیت، امور آموزشی به واسطه ظرفیت‌های آنلاین پیگیری می‌شود.

محسن‌بیگی ادامه داد: مدارس حاضر در مناطق «هشدار» با رعایت استاندارد‌ها (حداقل تراکم و نوبت‌بندی دانش‌آموزان ) به طور نیمه‌حضوری فعالیت خواهند کرد.

او افزود: دانش‌آموزان حاضر در مناطق «هشدار» به دو دسته زوج و فرد تقسیم‌بندی می‌شوند و در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: مدارسِ مناطق «سفید» با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و لحاظ تراکم حداقلی می‌توانند بر اساس روال عادی فعالیت خود را ادامه دهند.

او با اشاره به این که وضعیت‌های «سفید»، «هشدار» و «قرمز» در شهر‌های مختلف قابل پیش‌بینی نیستند، گفت: در برخی از مواقع وضعیت یک شهر یا استان می‌تواند در عرض یک روز تغییر پیدا کند، بر همین اساس فعالیت مدارس باید منطبق با وضعیت اعلام شده پیش برود.

محسن‌بیگی با اشاره به مدارس حاضر در مناطق محروم کشور، توضیح داد: اکثر مدارس مناطق محروم در حال حاضر از نظر میزان شیوع ویروس کرونا در وضعیت «سفید» قرار دارند.


منبع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC