تاریخ : 20:54 - 1399/06/11
کد خبر : 97437
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

۱۴ درصد نوآموزان دچار چاقی  هستند

۱۴ درصد نوآموزان دچار چاقی  هستند

حمیدی گفت:۲۱/۲ درصد دانش آموزان و ۱۴ درصد نوآموزان دچار چاقی  هستند که باید در دوره پیش دبستانی و مهدکودک مورد توجه قرار گیرد.

 

کارگر آنلاین : مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عصر امروز در اولین روز سی و چهارمین اجلاس سالیانه آموزش و پرورش به موضوع شاخص توده بدنی دانش آموزان اشاره و اظهار کرد: براساس ارزیابی های انجام شده ۲۱/۲ درصد دانش آموزان و ۱۴ درصد نوآموزان دچار چاقی  هستند که باید در دوره پیش دبستانی و مهدکودک مورد توجه قرار گیرد.

احتمال افزایش خطر ابتلا به بیماری های غیرواگیر

او ادامه داد: دانش آموزان به علت کرونا از فعالیت های اجتماعی دور شده اند که بر این اساس خطر ابتلا به بیماری های غیرواگیر و افزایش وزن برای آنها محتمل است.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به نیمرخ وضعیت سلامت کشور که نشان می دهد ۵۹/۳۱ درصد جمعیت دچار اضافه وزن هستند، گفت: این موضوع فاجعه است و آثار زیان آور جدی برای سلامت افراد در پی دارد.

حمیدی از اجرای پروژه کنترل اضافه وزن خبر داد و بیان کرد: از اول تا ۲۵ مهر توجیه منابع انسانی و والدین، از ۲۶ مهر تا ۴ آبان غربالگری و ارزیابی اولیه دانش آموزان و ثبت در سناد انجام می شود.

او ادامه داد: از سوم آبان تا ۳۰ بهمن راهنمایی، حمایت و مشاوره کنترل تغذیه و افزایش تحرک بدنی، از دوم تا هشتم اسفند غربالگری و ارزیابی ثانویه دانش آموزان انجام خواهد شد همچنین نهم تا دوازدهم اسفند بررسی نتایج و شرکت دانش آموزان در روز نیکوکاری و شانزدهم اسفند به شکرانه دستیابی به وزن مناسب یک نهال کاشته می شود و فروردین ۱۴۰۰ اختتامیه طرح کنترل اضافه وزن در هفته سلامت انجام خواهد شد.
انتهای پیام/