تاریخ : 17:24 - 1399/06/12
کد خبر : 97912
سرویس خبری : حوادث
 

کلاهبرداری میلیاردی با ترفند فروش سکه های عتیقه

کلاهبرداری میلیاردی با ترفند فروش سکه های عتیقه

فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری اعضای باند سارقان حرفه ای که به بهانه فروش سکه های عتیقه بیش از ۳۵ میلیارد ریال کلاهبرداری و سرقت کرده اند، خبر داد.

به گزارش کارگر آنلاین، فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری اعضای باند سارقان حرفه ای که به بهانه فروش سکه های عتیقه بیش از ۳۵ میلیارد ریال کلاهبرداری و سرقت کرده اند، خبر داد.

سردار مهدی حاجیان  روز چهارشنبه با اعلام این مطلب گفت:در پی ارجاع یک فقره پرونده از مراجع قضائی به پلیس آگاهی استان قزوین مبنی بر سرقت بیش از ۵۰۰ گرم طلا از یک طلافروش با ترفند فروش عتیقه جات تاریخی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قزوین قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی این استان با انجام کار اطلاعاتی گسترده و تلاش چندین روزه یکی از اعضای باند ۳ نفره سارقان حرفه ای را شناسایی کردند، اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی  با جمع آوری اطلاعات و مستندات لازم مخفیگاه متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی طی یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی یکی از متهمان را حین تدارک عمل مجرمانه مشابه دستگیر کردند.

سردار حاجیان افزود: متهم در تحقیقات اولیه و پس از مشاهده مستندات پلیس، اعتراف کرد با همدستی ۲ متهم دیگر به بهانه فروش سکه های عتیقه، پس از شناسایی طعمه های خود آنان را  به محل قرار  صوری معامله کشانده و در موقعیتی مناسب اقدام به سرقت وجه نقد و یا طلاهای مال باختگان کرده و از محل متواری می شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد، متهمان تا کنون از ۱۱ مال باخته در شهرهای مختلف، مبلغی بیش از ۳۵ میلیارد ریال در قالب  وجه نقد، دلار و طلاجات کلاهبرداری و سرقت کرده اند، گفت: با توجه به اینکه سارقان دستگیر شده اعضای یک باند حرفه ای با سوابق کیفری متعدد در زمینه سرقت بوده اند، تحقیقات پلیس برای شناسایی سایر مال باختگان احتمالی ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان قزوین از هموطنان خواست چنانچه به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری و سرقت قرار گرفته اند به پلیس آگاهی استان قزوین مراجعه و نسبت به ثبت شکایت و پیگیری اقدام کنند.


منبع : hadese24