پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:19 - 1396/04/27

از کی تا حالا مالیات ایرانی‌ها به AFC مربوط شده است؟!

شیطنت تازه سعودی ها علیه ایران

لابلای اخباری که طی 24 ساعت گذشته روی خط خبری رسانه های آسیایی و غیره منتشر شد خبری مربوط به "فرار مالیاتی" دو باشگاه پرطرفدار کشورمان جلب توجه می کرد!

به گزارش کارگرآنلاین، امروز فایننشال تریبون (روزنامه انگلیسی‌زبان چاپ تهران ) در گزارشی به موضوع فرار مالیاتی دو باشگاه پرطرفدار ایرانی و ورود بازرسان AFC به این پرونده پرداخته و تاکید کرده که این موضوع می‌تواند دردسرهای فراوانی برای فوتبال باشگاهی ایران و استقلال و پرسپولیس ایجاد کند.

    بر اساس این گزارش، با توجه به سوابق سال های اخیر ایران ستیزی حکومت آل سعود و البته رییس بحرینی کودک کش آن به راحتی می توان با دنبال کردن خط خبری این گزارشِ شیطنت آمیز به نکات سخیف و بی ارزشی پی برد که حالا به عنوان دستاویزی برای تخریب فوتبال باشگاهی کشورمان در دست مخالفانش قرار گرفته است.

*سنگ اندازی های ملی را فراموش نکردیم
همه این اتفاقات در حالی رخ می دهد که فوتبال ما در روزهای آفتابی اش سر بر آسمان فوتبال آسیا می ساید و نگاهی از بالا به پایین به همه ممالک قاره کهن در این رشته می کند. بالا ترین رده رنکینگ تیم های آسیایی در فیفا و صعود به جام جهانی به عنوان دومین تیم راه یافته به رقابت های 2018 روسیه به خودی خود می توانند حس حسادت آنها که چشم دیدن موفقیت ایران را ندارند را از کاسه درآورد. هنوز به یاد داریم در همین دور از مسابقات مقدماتی جام جهانی در دیدار با ازبکستان (بازی رفت) کمیته داوران ای اف سی با شیطنت بن جامین ویلیامز، داور استرالیایی که در جام ملت های آسیا در دیدار با عراق سوت های مخربی برای تیم ملی فوتبالمان زد را برای قضاوت دیدار ما در تاشکند برگزید! هنوز به یاد داریم برای میزبانی تیم سوریه از تیم ملی کشورمان چه زمینی را در شرق آسیا برای برگزاری بازی تأیید کردند تا سربازان نظام در لباس ورزشی و در شرایطی که تا مچ پا در گل فرو رفته بودند یک امتیاز (0-0) ارزشمند بدست بیاورند. هرگز این رفتارها را از یاد نبرده و نخواهیم برد.

*ناز کردن های رژیم آل سعود!
در روزهایی که تیم های استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و استقلال خوزستان در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با رقبای خود در خاک میهن مان دیدار می کردند این تیم های آل سعود بودند که برای بهره برداری از قدرت نفوذ خود در ای اف سی با کمک شیخ سلمان که دستش با رژیم کودک کش در یک کاسه است برای ما سنگ اندازی می کردند. هر 4 تیم کشورمان مردانه در هر شهری در قطر یا عمان که برای بازی با حریفان آل سعود تعیین می شد رفتند و با آنها مسابقه دادند اما اگر ایران امن نبود که هست، چرا بازی های ملی دیگر کشورها در ایران انجام می شود؟! این سیاست یک بام و دو هوا اولین کارشکنی علیه فوتبال ایران نبوده و آخرینش هم نخواهد بود.

*ای اف سی را چه به دخالت در امور اداره دارایی؟
کنفدراسیون فوتبال آسیا که دست در دست رژیم آل سعود کمر به ضربه زدن به فوتبال ملی و باشگاهی ایران بسته حالا برای لطمه زدن به تیم های باشگاهی مان تا آنجا پیش رفته که در امور داخلی فوتبال ما هم ورود می کند!؟ دوره آخرالزمان شده و ما بی خبریم؟ هر کشوری قانون دارد و در ایران هم سازمان مالیاتی کشور با حضور ممیزین کاربلدش، مو را از ماست می کشد. اینکه هر روز خبر می رسد فلان مربی در فرودگاه با تیمش نرفت و علتش بدهی مالیاتی عنوان می شود یا فلان مربی به محض ورود به خاک ایران گذرنامه اش در فرودگاه ضبط شد، همه دلالت بر این دارد که نظام مالیاتی کشورمان مانند ساعت دقیق است و کار می کند. اینکه این دو باشگاه به جایی بدهی دارند یا ندارند از امور داخلی کشورمان است و متحد آل سعود در AFC هرگز نمی تواند از این طریق خدشه ای به کار سرخابی ها وارد کند. مگر در ماجرای مشکل مالیاتی مسی فدراسیون فوتبال اسپانیا به این موضوع ورود کرد! یا یوفا در این مورد ریز شد و به مشکل بوجود آمده رسیدگی کرد که ای اف سی برای استقلال و پرسپولیس کاسه داغتر از آش شده است؟ بر فرض هم اگر پرسپولیس پرونده مالی در فوتبال دارد از طریق فیفا و دادگاه CAS قابل پیگیری است.

*بغض اینفانتینو هنوز نترکیده است؟
    روزی که اینفانتینو برای احراز سمت ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال کاندیدا شده بود شیخ سلمان رییس کودک کش AFC هم دنبال نشستن روی همان صندلی بود. حمایت علی کفاشیان از اینفانتینو و در نهایت ریاست او بر فیفا هم از دیگر بغض های این کنفدراسیون و شرکای ضد ایرانی اش است که هنوز نترکیده و هر بار با موفقیت های بیشتر فوتبال کشورمان گلوگیرتر هم می شود!

*بی اطلاعی مسئولان داخلی از این اخبار!
رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال هم در این باره توضیح مختصری داد و گفت که در خصوص بحث اتهام فرار مالیاتی باشگاه‌های ایرانی از سوی AFC و ورود آنها به این موضوع تا به حال چیزی نشنیده‌ و موردی را مشاهده نکرده‌ است. سهیل مهدی در این باره خطر نشان کرد:« ممیزی‌های بازرسان آلمانی AFC منطقی است که آن هم به دلیل سخت تر شدن هر روزه شرایط مالیاتی باشگاه هاست ولی اینکه پشت پرده چه اتفاقاتی علیه فوتبال ایران در حال رخ دادن است را نمی دانم»

مشرق

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین