پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:57 - 1396/10/24

پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی کلید خورد

پرداخت تسهیلات برای توسعه اشتغال روستایی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی با امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، پست بانک و شرکت توسن آغاز شد.

به گزارش کارگرآنلاین، براساس این تفاهمنامه سه جانبه، کمیته ای با عضویت نمایندگان این نهادها در استان ها تشکیل و تا دو هفته دیگر اقدامات لازم برای شناسایی و معرفی متقاضیان به بانک را انجام می شود.

«غلامرضا سلیمانی»، معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این مراسم گفت: این تفاهمنامه در راستای اجرای قانون ایجاد و توسعه اشتغال در روستاها و شهرهای زیر10 هزار نفر جمعیت با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اجرا خواهد شد. منابع مورد نیاز برای اجرای آن با تایید رهبر انقلاب اسلامی و تصویب قانون تامین می شود.

وی افزود: براساس آیین نامه تهیه شده 10 درصد منابع 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای طرح های اشتغالزایی روستایی در نظر گرفته شده است و معادل ریالی این رقم از منابع بانک ها در اختیار طرح های اشتغالزایی قرار خواهد گرفت.

به گفته سلیمانی، 10 درصد از این منابع در قالب سرمایه در گردش با نرخ بهره 10 درصدی و بازپرداخت حداکثر 18 ماه به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تصریح کرد: برای اینکه تسهیلات سرمایه در گردش به صورت متمرکز پرداخت و مدیریت شود، این تفاهمنامه امضا شد تا فقط شاهد توزیع پول نباشیم و اشتغالزایی بدون هدررفت منابع انجام شود و تسهیلات در ایجاد اشتغال اثرگذار باشد.

به گفته این مقام مسئول، شبکه پست بانک با وجود 8 هزار و 200 شعبه بسیار گسترده است و می توان از این ظرفیت در خدمات الکترونیک و توزیع منابع تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کرد.

وی افزود: اکنون 2 هزار و 800 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی وجود دارد که پس از ابلاغ تفاهمنامه، کمیته ای با عضویت نمایندگان شرکت شهرک های صنعتی و پست بانک در استان ها تشکیل می شود و با بررسی مدارک و مستندات متقاضیان، اطلاعات جمع آوری شده را نهایی و به سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ارسال کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین