پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:08 - 1397/03/27

افزایش تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته

جزئیات آماری کنکور سراسری سال ۹۷

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از جزئیات آماری کنکور سراسری سال ۹۷ و افزایش تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش کارگرآنلاین، حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال 1397 به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم یا شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی و همچنین متقاضیان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است.

وی افزود: در آزمون سراسری سال 1397 تعداد یک میلیون و 11 هزار و 825 داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد 599 هزار و 313 نفر زن و 412 هزار و 512 نفر مرد هستند، به عبارت دیگر 59.23 درصد ثبت‌نام‌کنندگان زن و 40.77 درصد ثبت‌نام‌کنندگان مرد می‌باشند.‌

توکلی ادامه داد: آمار ثبت‌نام کنندگان در آزمون سراسری سال 97 نسبت به آمار داوطلبان ثبت‌نام کننده در آزمون سراسری سال 96، 27 هزار و 466 نفر بیشتر است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون سراسری سال 97 همانند آزمون سراسری سال 96 به داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی اجازه داده شده بود در صورتی که علاقمند به شرکت در گروه آزمایشی هنر نیز باشند در تقاضانامه ثبت‌نام علاقمندی خود را اعلام کنند که تعداد 66 هزار و  649 داوطلب از گروه‌های آزمایشی که نام برده شد علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر نیز اعلام کردند.

وی در ادامه بیان کرد: به همین ترتیب به هریک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر اجازه داده شده بود در صورتی که علاقمند به شرکت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز باشند در تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام علاقمندی خود را اعلام کنند که تعداد 138 هزار و 86 داوطلب از گروه‌های آزمایشی مذکور علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز اعلام کرده‌اند.

توکلی گفت: با توجه به اینکه آزمون هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی به طور جداگانه برگزار می‌شود و داوطلبان شرکت‌کننده در هر یک از گروه‌های آزمایشی مذکور باید پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط را داشته باشند لذا با توجه به آمار ثبت‌نام‌کنندگان یعنی یک میلیون و 11 هزار و 825 داوطلب و تعداد علاقمندان به گروه آزمایشی هنر علاوه بر گروه آزمایشی اصلی داوطلبان مذکور یعنی 66 هزار و 649 داوطلب و همچنین علاقمندان به گروه زبان‌های خارجی علاوه بر گروه آزمایشی اصلی داوطلبان مذکور یعنی تعداد 138 هزار و 86 داوطلب برای برگزاری آزمون سراسری سال 97 تعداد یک میلیون و 216 هزار و 560 کارت ورود به جلسه آزمون صادر و آزمون سراسری سال 1397 نیز برای این تعداد برگزار می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: آزمون سراسری سال 1397 داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی،‌علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در یک مرحله برگزار خواهد شد و داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج گانه در یک جلسه به سوالات عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی انتخابی پاسخ خواهند داد.

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: براساس برنامه زمانی اعلام شده این آزمون در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه هفتم و جمعه هشتم تیرماه 97 در 375 شهرستان و بخش مختلف کشور و 479 حوزه امتحانی برگزار می‌شود. نتیجه اولیه آزمون هم به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه مربوط در دهه دوم مرداد ماه 97 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین