پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:46 - 1400/08/19

این مویه پاییزی قاتل ۴ بیماری بی رحم است

کارگر آنلاین| می‌توان خوراکی‌های مفید این روزها را نام برد و شلغم را فراموش کرد. شلغم که جزء سبزیجات ریشه‌ای است، منبع غنی از پتاسیم، منیزیم، فسفر و فیبرها محسوب می‌شود که در محافظت از قلب و سیستم گوارش بسیار مفید است.

به گزارش کارگر آنلاین  کالری پایین شلغم باعث شده یکی از بهترین‌ خوراکی‌ها برای طرفداران رژیم‌ لاغری باشد.

در ادامه این مطلب به 4 مورد از فواید خوردن این سبزی پرداخته ایم که به ترتیب عبارتند از:

  • 1. بهبود عملکرد گوارش
  • بخش زیادی از شلغم را آب تشکیل می‌دهد که در کنار فیبرهای فراوان آن به سلامت سیستم گوارشی کمک می‌کند.
  • فیبرهای موجود در شلغم با جذب آب می‌توانند به تسهیل عملکرد روده‌ها کمک کرده و از بروز بیماری‌های شایع گوارشی مانند نفخ جلوگیری کنند.
  • این خواص باعث شده تا شلغم جزء بهترین خوراکی‌ها برای سالمندان که معمولا از ناراحتی‌های گوارشی رنج می‌برند، باشد.
  • 2. محافظت از سلامت قلب
  • وجود پتاسیم در شلغم (حدود 230 میلی‌گرم در 100 گرم) عامل تاثیر این خوراکی در کاهش بیماری‌های قلبی‌عروقی است. پتاسیم همچنین باعث تعادل حالت اسیدی و بازی در بدن نیز می‌شود.
  • 3. پیشگیری از سرطان‌ ها
  • علاوه بر اینکه گنجاندن سبزیجات در رژیم غذایی قابلیت مقابله با رادیکال‌های آزاد را دارد و خطر بروز سرطان‌ها را کاهش می­د‌هد اما شلغم به‌دلیل وجود ترکیبات گوگردی و آنتی‌اکسیدان‌‌ها نقش پررنگ‌تری دارد. این تاثیر به‌‌خصوص در مورد سرطان‌های ریه و کلیه بارزتر است.
  • 4. تقویت استخوان‌ ها
  • علاوه بر ویتامینC و منیزیم، این سبزی ریشه‌ای منبع غنی از کلسیم نیز محسوب می‌شود که هم‌ردیف آرتیشو، مارچوبه و اسفناج است. کلسیم برای تقویت استخوان‌ها ضروری است، از غضروف‌ها محافظت‌ کرده و در نتیجه زمینه بروز پوکی استخوان کاهش پیدا می کند.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بانک رفاه کارگران