پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:43 - 1400/12/11

واکسن نزده‌ها از این خدمات اجتماعی محروم شدند

کارگر آنلاین | معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون افرادی که با خودروی شخصی به سفر‌های نوروزی می‌روند از طریق کدملی و پلاک خودرو توسط دوربین‌هایی که به سامانه «ایران من» متصل هستند، رصد می‌شود.

محسن فرهادی گفت: همه دستگاه‌های استراتژیک مانند راه و شهرسازی و ناجا به سامانه «ایران من» در طرح محدودیت هوشمند کرونایی متصل هستند و افرادی که با وسایل حمل و نقل عمومی برای نوروز مسافرت می‌روند با ارائه کدملی در صورت تزریق واکسن کرونا، بلیت به آن‌ها فروخته می‌شود و کسانی که با خودروی شخصی قصد عزیمت به شهر‌های مختلف دارند، پلاک خودرو توسط دوربین ناجا ثبت شده و همراه با کدملی، روند واکسیناسیون آن‌ها رصد می‌شود و در صورت عدم تزریق واکسن توسط راننده از مسافرت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: فقط واکسیناسیون راننده رصد شده و امکانی برای رصد سایر سرنشینان خودرو وجود ندارد بنابراین از هموطنان می‌خواهیم برای پیشگیری از عدم تردد برای مسافرت، حتما اقدام به تزریق واکسن یا تکمیل روند واکسیناسیون خود کنند.

  • فرهادی با اشاره به اینکه طرح محدودیت هوشمند کرونایی در حال اجرا است، افزود: پایه اساسی اجرای طرح مدیریت هوشمند بر دو اصل اساسی واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی استوار است و فاز سوم این طرح در قالب نظارت واحد‌های صنفی و صنعتی است همچنین فاز چهارم نیز به تردد‌ها و سفر‌های برون شهری اختصاص دارد.
  • معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تصریح کرد: این طرح با هدف کنترل و نظارت هوشمند بیماری کرونا از طریق تبادل اطلاعات بر خط در بستر سامانه «ایران من» به منظور ایجاد تعادل در زندگی روزانه شهروندان و صیانت از سلامت آنان انجام می‌شود و از همه مردم می‌خواهیم همکاری‌های لازم را با انجام و تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشته باشند.
  • به گفته وی، اکنون ۶ هزار بازرس بهداشتی و همراه با نیرو‌های بسیج و سیار دستگاه‌ها به‌صورت فیزیکی نیز با مراجعه به واحد‌های صنفی و اماکن عمومی بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون افراد نظارت دارند.
  • فرهادی افزود: در هفته گذشته حدود ۲۱۷ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی انجام شد که از این تعداد ۲۱ هزار واحد اخطار گرفته و پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل شده است.
  • معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از مجموع بازرسی‌ها، یک هزار و ۵۱۹ واحد صنفی پلمب و تعطیلی شد که بیشتر شامل صنایع کوچک، تعمیرگاه‌ها، نجاری‌ها، نانوایی‌ها و رستوران‌ها بوده است.
  • فرهادی در پایان با بیان اینکه شیوع سویه امیکرون دارای قدرت انتقال پذیری بسیار بالایی است، تاکید کرد: باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار تزریق دز سوم واکسن به ۹۰ درصد و استفاده از ماسک در اجتماعات تا ۸۰ درصد افزایش یابد تا از ابتلا به امیکرون کاسته شود و از مردم می‌خواهیم که حتما با انجام واکسیناسیون و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از ابتلا به این سویه پیشگیری کنند.
منبع: برنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین