سرویس مشاوره کارگر آنلاین :
مراحل ثبت شکایت کارگر از کارفرما

به گزارش کارگر آنلاین ، مریم زنده دل کارشناس ارشد روابط کار گفت : واریز حق بیمه معوقه موضوع ماده ۱۴۸ قانون کار مساله بسیاری از کارگران است.
برای شکایت مراحل زیر لازم است :
۱- احراز هویت کارگر در سامانه جامع روابط کار ( مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت همراه داشتن سیم کارت روشن به نام شخص کارگر اصل شناسنامه اصل کارت ملی)
۲- پس از احراز هویت یوزرنیم و پسوردی ( نام کاربری و گذرواژه به شماره موبایل کارگر پیامک می شود)
۳- با وارد کردن نام کاربری و گذرواژه در سامانه جامع روابط کار وارد شده و اقدام به طرح دادخواست می کنید.
۴- در متن دادخواست، تاریخ شروع به کار و پایان کار - عنوان شغلی- تمام وقت بودن یا پاره وقت بودن- اخرین دستمزد دریافتی را ذکر میکنید و آنچه مطالبه دارید مثل حق بیمه معوقه هم در متن دادخواست هم در موضوع خواسته درج میکنید.
۵- لازم است برای اثبات ادعای خود مدارکی از جمله پرینت بانکی واریز حقوق با مهر بانک- قرارداد کار - گواهی سابقه کار و یا هر مدرک دیگری که مثبت رابطه کارگری و کارفرمایی است ارائه دهید و در سامانه بارگزاری نمایید.
۶- پس از ثبت دادخواست ، طی روزهای آتی، پیامک تعیین وقت رسیدگی دریافت میکنید.
۷- در جلسه حاضر شده و مدارک خود را به صورت فیزیکی هم ارائه دهید.
۸- در صورت وجود مدارک و اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی با توجه به سابقه خدمتی ای که اثبات نموده اید، رای به اجرای ماده ۱۴۸ قانون کار یعنی «پرداخت حق بیمه معوقه کارگر » صادر میگردد.