اخبار اقتصادی
چاپ00014:30 - 1402/06/05

رپرتاژ آگهی |

نکات ضروری پیش از سفر به عراق در اربعین ۱۴۰۲

سفر به عراق در اربعین یکی از مهمترین و باارزش‌ترین سفرهایی است که در طی سال یکبار برای شیعیان به خصوص ایرانیان اتفاق خواهد افتاد. گروهی از زائران حسینی ترجیح می دهند برای سفر به کربلا مناسک آن یعنی پیاده‌روی در اربعین را بجا آورند. برای سفر اربعین نکات مهمی وجود دارد که قبل از سفر باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید. پس در ادامه برای بررسی اطلاعات ضروری قبل از سفر اربعین، همراه ما باشید.

سفر به عراق در اربعین یکی از مهمترین و باارزش‌ترین سفرهایی است که در طی سال یکبار برای شیعیان به خصوص ایرانیان اتفاق خواهد افتاد.

 

گروهی از زائران حسینی ترجیح می دهند برای سفر به کربلا مناسک آن یعنی پیاده‌روی در اربعین را بجا آورند. برای سفر اربعین نکات مهمی وجود دارد که قبل از سفر باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید. پس در ادامه برای بررسی اطلاعات ضروری قبل از سفر اربعین، همراه ما باشید.

 

 

سفر به عراق در اربعین| یوتراوز

راهنمای سفر اربعین با هواپیما

اولین چیزی که در راهنمای سفر اربعین درباره‌ی آن صحبت می‌کنیم، نحوه‌ی سفر به عراق است. روش‌های مختلفی برای سفر به عراق وجود دارد که مهمترین آن‌ها زمان عزاداری اربعین، پیاده روی به مقصد کربلاست. اما، اگر شما شرایط اربعین ۱۴۰۲ به صورت پیاده را ندارید، می‌توانید با هواپیما سفر کنید. برای این اقدام بهتر است که از مدت‌ها قبل بلیط هواپیما خود را خریداری کرده تا در روز‌های نزدیک به اربعین با مشکل مواجه نشوید. صفحه خرید بلیط هواپیما یوتراوز به شما کمک می‌کند تا در زمان مناسب، بهترین انتخاب را داشته باشید و با قیمت مناسب‌تری بلیط هواپیما خود را تهیه کنید. پرواز شما از ایران به مقصد نجف انجام خواهد شد و پس از آن باید به سمت شهر کربلا حرکت کنید. سعی کنید حتما سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه مربوطه شهر خود حضور داشته باشید. در فرودگاه مدارک شما حما بررسی خواهد شد پس گذرنامه، فیش عوارض خروج از کشور و بلیط هواپیما را به همراه مدارک احراز هویت خود در دست داشته باشید. برای سفر به عراق در اربعین با هواپیما میزان بار مجاز بستگی به ایرلاین یا شرکت هواپیمایی مربوطه که بلیط آن را تهیه کرده‌اید، دارد. پس سعی کنید چمدان خود را زیادی سنگین نکنید.

شرایط سفر به عراق در اربعین 1402

اولین گام برای سفر اربعین، ثبت نام و درخواست در سامانه سماح است. این سامانه برای ارائه ویزا عراق ایجاد شده تا از این طریق تعداد زائران ایرانی در پیاده روی اربعین مشخص شود. برای اینکه در این سامانه ثبت نام کنید، از تاریخ ۳ مرداد ماه تا ۳ روز قبل از اربعین ۱۴۰۲ فرصت دارید. برای این که ثبت نام شما در سامانه قطعی شود، باید هزینه بیمه و خدمات درمانی که مبلغ 35 هزار تومان است را پرداخت کنید. اگر نگران هزینه پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ هستید، باید گفت که این سفر برای شما هزینه چندانی ندارد، دلیل آن هم وجود موکب‌ها و اقامتگاه‌هایی است که در راهپیمایی وجود دارد. اما هزینه‌های سفر به عراق در اربعین به صورت راهپیمایی بستگی به موارد زیر دارد:

  • گذرنامه

یکی از نکات مهم قبل از شروع سفر اربعین، اخذ گذرنامه است. اعتبار باقی مانده گذرنامه برای سفر اربعین باید حداقل ۶ ماه باشد، اگر هم که تا به حال گذرنامه خود را دریافت نکرده‌اید، باید برای دریافت آن به شعبه‌های پلیس ۱۰ مراجعه کنید. البته‌ گذرنامه‌هایی مخصوص اربعین نیز وجود دارد که به آن گذرنامه موقت اربعین گفته می‌شود و طی دو تا ۷ روز به دستتان خواهد رسید. هزینه صدور گذرنامه و یا تمدید آن در سال ۱۴۰۲ مبلغی معادل ۴۵۰ هزار تومان اعلام شده است، هزینه گذرنامه موقت اربعین نیز ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

راهنمای سفر به اربعین| یوتراوز

  • سفر با هواپیما

تقریبا ۵ درصد از زائران در روزهای منتهی به اربعین از هواپیما برای رسیدن به عراق استفاده می‌کنند. خرید بلیط هواپیما اربعین ۱۴۰۲ توسط سازمان هواپیمایی کشور برای مسیر رفت و برگشت از تهران ۸ میلیون تومان و برای رفت و برگشت از مشهد مقدس ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است. این پروازها از تاریخ ۲۷ مرداد لغایت ۲۰ شهریور ادامه خواهند داشت.

  • بلیط اتوبوس یا قطار تا مرز

برای سفر اربعین با قطار باید بلیط قطار از شهر مبدا خود را تا یکی از مرزهای ایران و عراق تهیه کنید. امکان سفر با قطار به کشور عراق به صورت مستقیم وجود ندارد. از بلیط اتوبوس نیز می‌توانید برای رسیدن به مرز ایران و عراق استفاده کنید. مسیرهای جاده‌ای منتهی به مرزها ممکن است در روزهای نزدیک به اربعین 1402 پر تردد باشند، این موضوع همچنین ممکن است در افزایش زمان سفر تاثیرگذار باشد. قیمت بلیط قطار و اتوبوس از شهر مبدا شما تا مرز مورد نظر ممکن است متفاوت باشد و بستگی به مسافت و شرکت ریلی انتخابی دارد.

سفر اربعین برای سربازان

طبق اطلاعیه‌ای که از سوی سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام شده، سفر اربعین برای مشمولان غایب مجاز نخواهد بود، به این معنی که برای مشمولانی که تکلیف خدمت آن‌ها مشخص نشده است، مجوز خروج از کشور صادر نخواهد شد. سربازانی که مشمولان غیر غایب محسوب می‌شوند می‌توانند از ابتدای مرداد تا ۲۵ شهریور ماه مجوز خروج از کشور خود را دریافت کنند.

شرایط سفر اربعین برای سربازان| یوتراوز

وسایل مورد نیاز برای سفر اربعین چیست؟

برای شرکت در پیاده‌روی اربعین 1402 باید تمام تجهیزات و لوازم مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید تا در طول مسیر با مشکل مواجه نشوید. اما چه چیز‌هایی در سفر به عراق در اربعین نیاز شما خواهد بود؟

  • پول ایرانی و ارز دینار

اولین چیزی که قبل از سفر باید به آن توجه داشته باشید، تبدیل مقداری از پول سفر خود به دینار عراق است. از آنجایی که برخی از عراقی‌ها پول ایرانی قبول نمی‌کنند پس بهتر است دینار به همراه داشته باشید. این موضوع در پیاده روی اربعین در برخی از تاکسی‌ها رخ خواهد داد.

  • پوشاک

توصیه می‌کنیم حتما لباس گرم به همراه داشته باشید، شب‌های عراق کمی سرد است و ممکن است برایتان کمی اذیت کننده باشد. سعی کنید از لباس‌هایی استفاده کنید که کاربردهای مختلفی داشته باشند، به عنوان مثال تیشرت‌ را هم در زیر لباس اصلی می‌توان پوشید و هم به تنهایی در گرمای هوا قابل استفاده است. برای اینکه آفتاب و آلودگی هوا اذیت کننده نباشد، دستکش و جوراب نخی به همراه داشته باشید. لباس زیر، شلوار راحتی و کلاه آفتابی را هرگز فراموش نکنید.

نکات مهم پیش از سفر اربعین| یوتراوز

  • کوله پشتی مناسب

تا جایی که می‌توانید از برداشتن ساک و چمدان دستی خودداری کنید. سعی کنید یک کوله پشتی مناسب و محکم داشته باشید و وسایل خود را داخل آن بگذارید. اگر هم چمدان یا ساک به همراه داشتید می‌توانید از چرخ‌دستی‌های موجود استفاده کنید.

  • کفش مخصوص پیاده‌روی

حتما کفشی مناسب سفر به عراق در اربعین تهیه کنید، از آنجایی که مسیری نسبتا طولانی در انتظار شماست، بهتر است از کتونی‌های نرم و طبی استفاده کنید. فراموش نکنید حتما یک جفت دمپایی راحتی نیز به همراه داشته باشید.

  • شارژر و لوازم الکترونیکی ضروری

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز سفر اربعین، شارژر تلفن همراه است که حتما آن‌ها به همراه داسته باشید. اگر گوشی دیگری دارید حتما آن را هم با خود به همراه داشته باشید، این مسیر طولانی است و امکان گم شدن موبایل شما وجود دارد. به این نکته توجه داشته باشید که کشور عراق از اربعین 1402، همراه داشتن پاوربانک را ممنوع اعلام کرده است.

در پایان...

پیاده روی اربعین جزو سفرهایی است که هرگز فراموش نخواهید کرد، پس بهتر است با توجه کردن به نکات مهم آن مشکلات احتمالی پیش رویتان را کاهش دهید تا سفری به یادماندنی‌ را تجربه کنید. فراموش نکنید که سفر اربعین بدون پاسپورت امکان پذیر نخواهد بود، پس تا حد امکان از پاسپورت موقت اربعین غافل نشوید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر و خرید بلیط هواپیما می‌توانید با یوتراوز در تماس باشید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
سامانه بتا بانک رفاه کارگران