اخبار اقتصادی
چاپ00013:51 - 1402/10/09

رپرتاژ آگهی :

سنگ تراورتن دره بخاری بهترین انتخاب برای نمای خارجی ساختمان

یکی از انواع سنگ‌های ساختمانی که دارای زیبایی و جذابیت‌های بسیار بالایی جهت کار در نمای بیرونی ساختمان‌ها می‌باشد، سنگ تراورتن دره بخاری است. این سنگ بسیار مستحکم بوده و دارای بافتی یکدست است و در سورت‌های متنوع و گسترده‌ای موجود می‌باشد.

یکی از انواع سنگ‌های ساختمانی که دارای زیبایی و جذابیت‌های بسیار بالایی جهت کار در نمای بیرونی ساختمان‌ها می‌باشد، سنگ تراورتن دره بخاری است. این سنگ بسیار مستحکم بوده و دارای بافتی یکدست است و در سورت‌های متنوع و گسترده‌ای موجود می‌باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا این سنگ فوق‌العاده را باهم مورد بررسی قرار دهیم

سنگ تراورتن دره بخاری چه نوع سنگی است؟

حال وقت آن رسیده است تا بررسی کنیم :

1 - سنگ تراورتن دره بخاری چه ویژگی‌هایی دارد؟

2 - ساختار این سنگ چیست؟

3 – چرا سنگ تراورتن دره بخاری می‌تواند بهترین انتخاب برای نمای ساختمان باشد؟

این‌ها سوالات اکثر افرادی است که با تنوع بالای سنگ‌های تراورتن در بازار سنگ‌ها روبه رو می‌شوند. از این رو ما اینجاییم تا برایتان انتخاب و تصمیم‌گیری را راحت کنیم.

سنگ تراورتن دره بخاری یک سنگ بسیار محبوب در بین تمامی سنگ‌های تراورتن است. این سنگ کیفیت بالایی دارد و به دلیل کیفیت بالا به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود و در زمینه صادرات تاکنون محصول قابل توجهی بوده است. سنگ تراورتن دره بخاری را می‌توانید در مجموعه صنایع سنگ میرزایی با بهترین کیفیت بازار و همچنین قیمتی مناسب خریداری نمایید. همچنین برای خرید سنگ تراورتن می‌توانید به صورت حضوری به کارخانجات صنایع سنگ میرزایی در استان اصفهان ( منبع و قطب صنعت سنگ ایران ) در شهرک محمودآباد مراجعه نمایید و با مشاوران تخصصی مجموعه مشورت کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید. همچنین می‌توانید به صورت تلفنی با شماره 09130000622 تماس حاصل نمائید و سوالات تخصصی خود را از مشاوران متخصص مجموعه در میان گذاشته تا بتوانید اطلاعات خود را افزایش دهید و در تصمیم‌گیری خود به کار ببرید.

ویژگی‌ها و ساختار سنگ تراورتن دره بخاری:

سنگ تراورتن دره بخاری یک نوع سنگ رسوبی آهکی است و از رسوبات چشمه‌های آبگرم طی سالیان متوالی به وجود آمده است. این سنگ‌ دارای حفره‌ها یا تخلخل‌های ریزی در درون خود می‌باشد که در تمامی سنگ‌های تراورتن مشاهده می‌شود؛ اما در درصد خلخل‌ها در انواع سنگ‌های تراوتن متفاوت است. این تخلخل‌ها شاید از نظر شما بد باشد و حتما در جاهای مختلف سنگ‌های تراورتن دارای تخلخل‌های زیاد را دیده باشد؛ ولی این تخلخل‌ها وزن سنگ‌ تراورتن را کاهش داده است و در نتیجه در ساخت سازه‌ها و ساختمان‌ها به عمر مفید یک ساختمان می‌افزاید و آن را سبک‌تر می‌کند. البته سنگ تراورتن دره بخاری دارای تخلخل نسبتاً کمی نسبت به سنگ‌های تراورتن دیگر است و این ویژگی آن را منحصر به فرد کرده است.

علاوه بر این ویژگی مهم و اساسی سنگ‌های تراورتن، ویژگی‌های دیگری نیز در آن‌ها مشاهده می‌شود که در سنگ‌های دیگر کمتر دیده شده است. از جمله این ویژگی‌ها، جلاپذیری تراورتن دره بخاری است که آن را از دیگر سنگ‌ها متمایز کرده است. این ویژگی باعث شده است که در خانه‌های لوکس امروزی و حتی ویلاهای لاکچری به وفور از این سنگ استفاده شود.

سنگ تراورتن دره‌ بخاری جذب آب و رطوبت پائینی دارد و این ویژگی باعث شده است در مناطق شرجی کشور عزیزمان ایران از این سنگ استفاده بسیاری شود. در بین سنگ‌های تراورتن، سنگ تراورتن تکاب هم گزینه مناسبی جهت کار در نمای ساختمان‌ها در مناطق شرجی در نواحی شمالی و جنوبی کشور می‌باشد.

رنگ‌های ملایم و روشن سنگ تراورتن دره بخاری آن را بسیار مشهور کرده است و در سبک‌های معماری امروزی مانند نمای رومی و کلاسیک به وفور از این سنگ به کار برده می‌شود. رنگ‌های دیده شده در سنگ تراورتن دره بخاری، سفید، عسلی و شکلاتی است.

رنگ‌های گرم این سنگ باعث شده است که در مناطق کوهستانی نیز طرفداران خود را داشته باشد. شاید از خودتان بپرسید چرا مناطق کوهستانی؟! دلیل استفاده از رنگ‌های شکلاتی سنگ تراورتن دره ‌بخاری در مناطق کوهستانی و سردسیر این است که در این مناطق به دلیل بادهای شدید و سرماهای طولانی نیاز است که گرمای داخلی یک ساختمان یا سازه حفظ شود و از این رو سنگ‌های تراورتن شکلاتی و عسلی دره ‌بخاری در طول روز نور خورشید تابیده شده را در خود حفظ می‌کنند تا در شب و روزهای سرد و بادی عایقی برای گرمای داخلی خانه باشند.

از طرفی سنگ تراورتن دره بخاری علاوه بر عایق گرما، عایق صوتی نیز است و می‌تواند برای قسمت‌های دیوار و نمای بیرونی ساختمان استفاده شود و صداهای داخلی بین واحدها و یا صداهای کلی ساختمان را کمتر به بیرون منتقل کند. البته امروزه با استفاده از آجرهای نسوز و کاربردی و همچنین وال‌پست‌ها در امر ساختمان‌سازی نیز این عایق صدا بودن دو برابر می‌شود و کمتر صدایی از داخل یک منزل به بیرون درز خواهد کرد.

به طور کلی عایق گرما و صوت بودن به زندگی راحت‌تر انسان‌ها و ساکنین یک خانه مسکونی یا آپارتمان‌های امروزی کمک خواهد کرد.

تراورتن دره بخاری مقاومت بالایی در برابر فشارهای وارده به خودش دارد. از این رو می‌توان در قسمت‌های مختلف یک آپارتمان یا ساختمان از آن استفاده کرد.

سنگ تراورتن دره بخاری را می‌توان در ابعاد مختلف سفارش داد. البته در کارخانجات مجموعه صنایع سنگ میرزایی می‌توان اندازه‌های روتین و معمولی این سنگ را در ابعاد 30 و 40 طولی و 60 در 60 تا 80 در 80 اسلب سفارش داد. همچنین از ابعاد تایل این سنگ باکیفیت نیز در ساختمان‌سازی‌های جدید به صورت ترکیبی با سنگ‌های دیگر نیز استفاده می‌کنند.

کاربرد سنگ تراورتن دره‌بخاری:

سنگ تراورتن دره‌بخاری با توجه به ویژگی‌های بسیار عالی که دارد در قسمت‌های مختلف یک ساختمان می‌توان از آن استفاده نمود.برای پی بردن به این کاربردها به موارد زیر توجه کنید:

1.بیشترین کاربرد سنگ تراورتن دره‌بخاری، استفاده از آن در نمای بیرونی ساختمان به عنوان سنگ نما است. زیرا باکیفیت است و جلاپذیری خوبی دارد و همچنین باعث زیبایی چندین برابر ساختمان شما می‌شود.

2.استفاده و کاربرد در سبک‌های معماری مدرن، کلاسیک، مینیمال، رومی و غیره که باعث شده است به شهرت روزافزون این سنگ اضافه کند.

3.استفاده از سنگ تراورتن دره ‌بخاری در محوطه‌سازی داخلی یک ساختمان از جمله در حیاط بیرونی، دیوارهای محوطه بیرونی و همچنین محوطه‌ی نشیمن حیاط بیرونی ساختمان‌ها

4.ساخت مصنوعات سنگی خیره کننده و چشم‌نواز

5. استفاده در مجسمه‌سازی و تزئینات سنگی

6. استفاده در لابی داخلی ساختمان‌ها و هتل‌ها

7.استفاده در آب‌نماهای سنگی تزئینی برای فضای داخلی و محوطه‌سازی انواع ساختمان‌ها

8. استفاده در پله‌های داخلی ساختمان و راه‌روها

به این نکته توجه کنید که سورت‌های فرآوری شده با درجه پائین‌تر نیز در بازار سنگ‌ها از این سنگ موجود است و می‌توان در قسمت‌هایی از خانه یا ساختمان‌ها که اهمیت کمی دارند و در دید نیستند استفاده نمود. سورت‌های درجه دو و پائین‌تر برای این مناطق بسیار مناسب است.

به طور کلی استفاده از سنگ تراورتن دره بخاری با کیفیت و سورت‌های بالاتر مانند سورت سوپر آن بسیار پیشنهاد می‌شود زیرا به خانه‌ی شما شکوه و جلال خاصی می‌بخشد و خانه یا ساختمان شما را چندین درجه نسبت به دیگر ساختمان‌ها از نظر قیمت و کیفیت و همچنین خاص بودن متمایز می‌کند. در حقیقت استفاده از سنگ تراورتن دره بخاری در ساختمان یک برد است و برای شما سودآوری خواهد داشت.

آیا سنگ تراورتن دره بخاری بهترین انتخاب برای نمای خارجی ساختمان است؟

افرادی که تا اینجای مطلب ما را همراهی کردند؛ مطمئناً می‌توانند جواب این سوال را بدهند. ولی بیایید با چندین دلیل جواب این سوال را بدهیم تا شما را در انتخاب بهترین سنگ، یاری کنیم.

سنگ تراورتن دره بخاری کیفیت بالایی دارد و شما را از لحاظ ماندگاری و طول عمر راحت کرده است. با تمیزکاری و نگهداری به موقع از این سنگ می‌توانید سال‌های سال از این سنگ استفاده نمایید.

سنگ تراورتن دره بخاری دارای رنگ یکنواخت و رگه‌های کمی است و دکوراسیون داخلی یک ساختمان را ساده و یکدست می‌کند و روح تازه‌ای به خانه‌ی ‌شما می‌بخشد و بهترین انتخاب برای سبک خانه‌های کلاسیک است.

سنگ تراورتن دره ‌بخاری علاوه بر رنگ سفید، رنگ عسلی و شکلاتی نیز دارد. از این رو می‌توان با سنگ‌های دیگر به صورت ترکیبی استفاده نمود.

مناسب‌ترین و زیبایترین سنگ برای استفاده در مناطق سردسیر و کوهستانی است زیرا هم عایق گرما است و هم گرمای محیط را در خود نگه می‌دارد. همچنین عایق صدا و صوت نیز می‌باشد.

با دانستن این دلایل و دلایل دیگر که بسیار زیاد هستند می‌توان گفت سنگ تراورتن دره ‌بخاری یک سنگ مناسب برای نمای ساختمان می‌باشد. از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید، صمیمانه متشکریم.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
سامانه بتا بانک رفاه کارگران