پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:15 - 1403/02/19

یادداشت

چرا نمایشگاه ایران اکسپو در رسانه های غربی بایکوت شد؟

کارگر آنلاین | جهش صادراتی و افزایش درآمدهای ارزی ناشی از صادرات غیرنفتی یکی از راهبردهای کلان دولت بوده و اهمیت فوق العاده ای برای اقتصاد ایران دارد.نمایشگاه ایران اکسپو که در اردیبهشت ماه جاری با حضور بیش از ۷۰ کشور جهان برگزار شد،

جهش صادراتی و افزایش درآمدهای ارزی ناشی از صادرات غیرنفتی یکی از راهبردهای کلان دولت بوده و اهمیت فوق العاده ای برای اقتصاد ایران دارد.نمایشگاه ایران اکسپو که در اردیبهشت ماه جاری با حضور بیش از 70 کشور جهان برگزار شد،

 

بزرگترین رویداد صادراتی کشور است که ۱۳۰۰ تاجر بین المللی و ۷۰۰ صادر کننده ی برتر داخلی در آن حضور داشتند.این نمایشگاه فرصتی بی بدیل فراهم آورد تا فعالان اقتصادی خارجی با ظرفیت های صادراتی و تجاری کشورمان آشنا شده و در سفرهایی که پس از برگزاری نمایشگاه به نقاط مختلف کشورمان داشتند از نزدیک در جریان توانمندی های اقتصادی ایران قرار گرفتند و همین موضوع سنگ بنای قراردادهای اقتصادی متعددی در عرصه صادرات و تجارت خارجی خواهد شد.

 

  • اما به رغم همه تلاش مسئولان برگزاری نمایشگاه و وزارت صمت جهت تبلیغات و اطلاع رسانی این رویداد بزرگ، شاهد بایکوت رسانه ای آن در سطح رسانه های خارجی و به ویژه غربی بودیم.دلیل این موضوع ، روشن و مشخص است؛ سالهاست قدرت های غربی و به تبع آن رسانه های آنها ایران را کشوری منزوی معرفی کرده و اثرات تحریم بر اقتصاد کشورمان را بزرگنمایی می کنند.

 

حال که با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو و حضور هیات های بزرگ تجاری از آفریقا، کشورهای عربی، آسیایی و حتی اروپایی، این تصویر جعلی غرب از ایران شکسته شده رسانه های غربی در اقدامی انفعالی دست به بایکوت رسانه ای آن زدند غافل از اینکه نمایشگاه ایران اکسپو پیام خود را به همه دنیا رساند و حضور بیش از 70 کشور در آن، خود بزرگترین پیام است.

  • علی اکبر سمیعی/ روزنامه نگار اقتصادی
     
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین