پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:00 - 1403/02/23

کیفیت نماز توبه روز یکشنبه های ماه ذی القعده

کارگر آنلاین | از انس بن مالک روایت شده است که رسول خدا (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) روز یکشنبه در ماه ذی‌القعده فرمود: مردم کدام از شما می‌خواهد توبه کند؟ گفتیم: یا رسول الله تمام ما می‌خواهیم توبه کنیم. پس فرمود: غسل کنید و وضو بگیرید و چهار رکعت نماز بخوانید،

از انس بن مالک روایت شده است که رسول خدا (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) روز یکشنبه در ماه ذی‌القعده فرمود: مردم کدام از شما می‌خواهد توبه کند؟ گفتیم: یا رسول الله تمام ما می‌خواهیم توبه کنیم.

پس فرمود: غسل کنید و وضو بگیرید و چهار رکعت نماز بخوانید، در هر رکعت حمد یک مرتبه و سوره توحید سه مرتبه و سوره ناس و فلق هر یک را یک مرتبه.

پس بعد از نماز هفتاد مرتبه بگوید: «استغفر الله ربّی و اتوب الیه».

 

پس ختم کنید به «لا حول و لا قوّة الّا بالله العلیّ العظیم». پس بگویید: «یا عزیز یا غفّار اغفرلی ذنوبی و ذنوب جمیع المؤمنین و المؤمنات فانّه لا یغفر الذّنوب الا انت».



پس فرمود: نیست از امت من بنده‌ای که این عمل را به جا بیاورد، مگر این که ندا شود به او از آسمان: ‌ای بنده خدا عمل را از سر بگیر که توبه تو قبول شد و گناهانت آمرزیده شد و دشمنان او در روز قیامت از او راضی شوند و با ایمان بمیرد و دلش گرفته نشود و قبرش گشاده و نورانی گردد و والدینش از او راضی شوند و مغفرت شامل والدین او و ذریه او گردد و توسعه رزق پیدا کند و ملک‌الموت در وقت مردن با او مدارا کند و به آسانی جان او بیرون شود. 

منبع/ مفاتیح الجنان 247 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین