پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:47 - 1403/03/09

رپرتاژ آگهی :

بهترین روش تامین گرمایش گلخانه

همانگونه که میدانیم ملموس ترین پدیده جهت معرفی سامانه های گرمایش تابشی، امواج مادون قرمز ساطع شده از خورشید میباشد که با طی مسیر طولانی، بهترین گرمایش را در کره زمین ایجاد مینماید. موضوعی که هر روز با آن مواجه هستیم. از اینرو گرمای ایجاد شده از طریق گسیل نمودن امواج تابشی یا مادون قرمز را گرمایش تابشی میگویند. امواج تابشی بدون جذب شدن در هوا و پس از برخورد با اجسام و سطح آنها ایجاد میگردد.

همانگونه که میدانیم ملموس ترین پدیده جهت معرفی سامانه های گرمایش تابشی، امواج مادون قرمز ساطع شده از خورشید میباشد که با طی مسیر طولانی، بهترین گرمایش را در کره زمین ایجاد مینماید. موضوعی که هر روز با آن مواجه هستیم. از اینرو گرمای ایجاد شده از طریق گسیل نمودن امواج تابشی یا مادون قرمز را گرمایش تابشی میگویند. امواج تابشی بدون جذب شدن در هوا و پس از برخورد با اجسام و سطح آنها ایجاد میگردد.

هیتر های تابشی نیز با این ایده طراحی شده و عملکردی مشابه خورشید دارند. از این نوع بخاری ها میتوان جهت تامین گرمایش فضاهای بزرگ همچون سوله های صنعتی یا ورزشی، گرمایش گلخانه و همچنین فضاهای باز ویلاها یا رستورانها استفاده نمود. چند سالی است که استفاده از بخاری های تابشی جایگزین بخاری های صنعتی که گرمایش را بر اساس جابجایی هوای گرم ایجاد می نمایند، شده است.

تامین گرمایش گلخانه

از اینرو با توجه به اینکه در روش انتقال حرارت تابشی، گرما از طریق امواج مانند خورشید به سطح گیاه و ریشه منتقل میشود، میتوان گفت مقرون به صرفه ترین روش تامین گرمایش گلخانه استفاده از بخاری تابشی گرماتاب میباشد. برخلاف روشهای سنتی، تامین گرمایش گرماتاب با راندمان بالا میسر میباشد. بخاری گرماتاب در گلخانه ها به صورت آویز از سقف و در ارتفاعی در حدود 4 متر از سطح زمین میباشد. یکی از مهمترین مزایای مهم گرماتاب در گلخانه ها آن است که در فرایند تأمین گرمایش، جریان هوا در داخل گلخانه ایجاد نشده و اختلاف دمایی بین نقاط نزدیک به کف و سقف گلخانه ناچیز بوده و در نتیجه اتلاف حرارتی بسیار کم میباشد. برای اخذ مشاوره در خصوص بهترین روش تامین گرمایش گلخانه با کارشناسان ما به صورت رایگان در ارتباط باشد.

 عملکرد بخاری تابشی گرماتاب

انتشار امواج مادون قرمز توسط سامانه های تابشی، سطح اجسام را بلا فاصله پس از برخورد با آنها ایجاد مینماید. برای تشریح بهتر این پدیده لطفا به مثال زیر توجه نمایید. در ایام سرد سال زمانی که در سایه قرار دارید، دمای هوا سرد میباشد اما زمانی که خود را در معرض امواج تابشی خورشید قرار میدهید احساس گرم‌تر بودن کاملا ملموس میباشد. سطوحی که در معرض امواج تابشی میباشند گرم‌تر میشود. گرمایی که بخاری تابشی تولید مینماید از نوع گرمای تابشی میباشد.

گرماتاب که نوعی از بخاری تابشی یا هیتر تابشی گاز سوز میباشد، امواج تابشی را به سمت اجسام منتشر مینماید. این امواج پس از برخورد به اجسام فعال شده و انرژی تابشی را به انرژی گرمایی تبدیل مینماید. در اینصورت دمای سطح اجسام افزایش یافته و موجب گرم شدن آنها می‌شوند.

 تامین گرمایش تابشی سوله صنعتی و ورزشی با گرماتاب

هیتر تابشی گرماتاب برخلاف بخاری های صنعتی یا یونیت هیتر ها، گرمایش را به سطح زمین، ماشین آلات و پرسنل گسیل میدارد و از اینرو دمای نقاط نزدیک به کف زمین و ماشین آلات بیشتر از نقاط نزدیک به سقف میباشد. این در حالی است که تامین گرمایش با دستگاههای گرمایشی سنتی کاملا برعکس بوده و به دلیل سبک بودن هوای گرم و تجمع گرما در زیر سقف، دمای نقاط زیر سقف از سطح سالن بیشتر است. همچنین با نصب گرماتاب گازی در ارتفاع می‌توانیم دمای هوای محیط را به صورت موضعی یا کل مساحت سالن نیز تامین نمود.

گرماتاب سوله صنعتی

تامین گرمایش فضای باز با گرماتاب

همانگونه که میدانیم تامین گرمایش در فضاهای باز ویلاها و رستورانها بسیار دشوار میباشد. زیرا در فضاهای باز، جریان هوا به صورت دایمی وجود دارد. از اینرو تجهیز اینگونه فضاها با بخاری های سنتی، کاری بی نتیجه و غیر اثر بخش میباشد. این درحالی است که در دستگاههای گرمایش تابشی گرماتاب در فضای باز، چتر حرارتی امواج تابشی ایجاد شده و اشیا یا افرادی که در این مساحت هستند گرم میشوند. گرماتاب دارای دو مدل گازی و برقی بوده به طوری که امکان قابل استفاده نمودن فضای باز را در روزهای سرد سال و ایجاد نماید.

انواع گرماتاب گاز سوز

گرماتاب گازی در سه مدل لوله ای، دکوراتیو و سرامیکی تولید میشوند. در گرماتاب سرامیکی، پس از احتراق گاز و گرم شدن پنلهای سرامیکی، گرمایش از طریق امواج تابشی به محیط گسیل میگردد. دستگاه گرماتاب لوله ای نیز خود به دو بخش یو شکل و خطی طبقه بندی میشوند. از دستگاه گرماتاب یو شکل در سوله های صنعتی و ورزشی و فضای باز استفاده میشود و از مدل گرماتاب خطی در گلخانه ها و فضاهایی که شدت گرمایش کم مد نظر میباشد استفاده میگردد. نوعی دیگری از گرماتاب ها به صورت دکوراتیو ارایه میگردد که عملکرد آنها همچون بخاری های لوله بوده و تنها دارای ظاهری زیباتر و شکیل تر میباشند.

 سطح ایمنی گرماتاب

برند گرماتاب که برند ثبت شده شرکت ایران مشعل میباشد دارای نشان استاندارد ملی ایران بوده و کلیه دستگاهها تحت لیسانس کمپانی بزرگ امبیراد و منطبق با استاندارد های روز اروپایی میباشند. از اینرو با توجه به کیفیت بالای قطعات مصرفی، سطح ایمنی بسیار بالا بوده و کلیه دستگاهها دارای 10 سال گارانتی مشعل و فن و 10 سال کلیه لوله ها میباشند. از اینرو بهترین گرماتاب تولیدی در ایران مربوط به سری تولیدات شرکت ایران مشعل میباشد.

کاربری های گرماتاب

   کاربری های گرماتاب

  • سوله های صنعتی
  • سوله های ورزشی
  • تعمیرگاه خودرو
  • فضای باز رستوران و ویلاها
  • گلخانه
  • مساجد و مصلی ها
  • سالنهای خشک کن سنگ
  • مرغداری
  • دامداری و سالنهای شیردوشی

 گرماتاب برقی

هیتر برقی تابشی گرماتاب

بخاری تابشی برقی گرماتاب در فضاهایی که امکان تامین گاز وجود ندارد استفاده میشود. این دستگاه با توجه به عدم ایجاد احتراق، نیاز به دودکش نداشته و بیشتر جهت تامین گرمایش فضای باز ویلا و رستوران استفاده میشود. امکان نصب بخاری تابشی برقی بر روی پایه و یا اتصال به دیوار یا سقف وجود دارد. این نوع بخاری ها سازگار با محیط زیست بوده و بازدهی و راندمان حرارتی آنها بالا میباشد. برخی از مصرف کنندگان به این نوع سامانه ها بخاری برقی ایستاده هم می گویند.

 در خاتمه خواهشمند است در صورت نیاز به مشاوره رایگان در خصوص دستگاهای تابشی گرماتاب، از طریق شماره تماس 09124884905 و یا وب سایت ما به آدرس garmataaban.com با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین