یادداشت بهزاد تیمورپور
روابط عمومی های واکنشی عامل سقوط سازمان ها هستند
روابط عمومی به دنبال ایجاد ارتباط با جامعه در درون سازمان و ذینفعان بیرونی می تواند مهمترین عامل برای برطرف کردن مشکلات هر سازمان باشد و تصویری روشن و مثبت از سازمان خود را در جامعه ترسیم کند.
چرا روابط عمومی ها در ایران موثر نیستند
یکی از دلایل موثر نبودن روابط عمومی ها در ایران انفعال و روزمرگی است . عدم ارتباط مدیران روابط عمومی با مدیران بالادستی و عدم اشراف به ماموریت ها و عدم نگاه خلاق محور و بی انگیزگی از دلایل اصلی تشکیل روابط عمومی خنثی و منفعل در ایران است .
چه باید کرد :
مدیران روابط عمومی نباید منتظر واکنش به یک مساله باشند و باید در تصمیم سازی ها و نقش آفرینی ها دخالت کنند و در تمامی جلسات سازمان حضور داشته باشند و از کوچکترین دغدغه ها و برنامه ها بهترین تیترهای امید بخش را شناسایی کنند .
مدیران روابط عمومی باید خود را مشاور اصلی مدیران بالادستی بدانند و از زوایه دید آن ها به مشاوره های راهبردی بپردازند و به موقع پیشنهاد یک برنامه عملیاتی به مدیران در حوزه های مختلف سازمان خود بدهند.
مدیران روابط عمومی نامه های وارده و خارجه به دبیرخانه را هر روز مطالعه کنند شاید سوژه های خبری مهمی در آن بیابند که برای دیگران اهمیت رسانه ای نداشته باشند و آن سوژه به مهمترین خبر ماه و سال آن سازمان تبدیل شود.
مدیران روابط عمومی از حلقه های میانی در رسانه ها و مراکز علمی به صورت منظم مشاوره علمی و تحقیقاتی علوم ارتباطات را دریافت کنند.
مدیران روابط عمومی از فعالین شبکه های اجتماعی و نوع نگاه کاربران به سازمان آن ها هر ماه یک بار دعوت به جلسه ومذاکره و مشورت کنند.