پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:50 - 1403/03/20

۳۰۰ هزار نفر به دلیل نداشتن مجوز حج از مکه اخراج شدند

کارگر آنلاین | وبگاه عرب ۴۸ نوشت: «بر اساس آنچه خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) گزارش داده، در میان افرادی که در روزهای آخر از مکه اخراج شده‌اند، ۱۵۳ هزار و ۹۹۸ تبعه خارجی به جای ویزای حج با ویزای توریستی آمده‌اند».

به گزارش کارگر آنلاین ، وبگاه عرب 48 نوشت: «بر اساس آنچه خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) گزارش داده، در میان افرادی که در روزهای آخر از مکه اخراج شده‌اند، 153 هزار و 998 تبعه خارجی به جای ویزای حج با ویزای توریستی آمده‌اند».

به گفته همین منبع، مقامات همچنین ۱۷۱۵۸۷ نفر دیگر را که در عربستان سعودی ساکن هستند، اما ساکن مکه نیستند و مجوز حج ندارند، اخراج کرده‌اند.
مدیریت جمعیت یکی از دغدغه‌های اصلی در موسم حج سالانه برای عربستان سعودی است که طبق آمار رسمی مناسک حج سال گذشته توسط بیش از ۱.۸ میلیون مسلمان انجام شد.

گفتنی است که بسیاری از افراد از راه‌های غیرقانونی به حج می‌روند، چرا که دریافت مجوزهای رسمی، بسته‌های اقامتی و خدمات می‌تواند برای آنان گران باشد و سهمیه‌های محدودی برای زائران هر کشور تخصیص داده می‌شود.

حج منبع اصلی درآمد برای سعودی‌ها است. درآمد حاصل از مناسک، عمره و سایر زیارت‌های مذهبی در طول سال سالانه میلیاردها دلار تخمین زده می‌شود.

به گفته مقامات، از شنبه گذشته، بیش از ۱.۳ میلیون نفر ثبت نام شده برای ادای مناسک حج وارد عربستان شده‌اند که قرار است حج امسال از ۱۴ ژوئن آغاز شود.

در طول دهه‌ها، چندین تصادف در طول موسم حج رخ داد که صدها نفر را به دلیل ازدحام در هنگام سنگسار یا در فضاهای تنگ جان خود را از دست داده‌اند. آخرین مورد در سال ۲۰۱۵ بود که ازدحام جمعیت در مراسم سنگسار در منا باعث مرگ حدود ۲۳۰۰ زائر در بدترین فاجعه تاریخ در موسم حج شد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین