پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:28 - 1403/03/25

مراسم عزاداری شهادت امام باقر(ع) در مکه مکرمه

کارگر آنلاین |مراسم گرامیداشت شهادت امام پنجم شیعیان حضرت امام محمد باقر (ع) با حضور پر شور زائران ایرانی بیت الله الحرام در هتل «بلد الطیب» با قرائت آیاتی از قرآن مجید توسط وحید براتی از قاریان ممتاز کشورمان و نوحه خوانی حاج امیر عارف ذاکر اهل بیت برگزار شد.

مراسم گرامیداشت شهادت امام پنجم شیعیان حضرت امام محمد باقر (ع) با حضور پر شور زائران ایرانی بیت الله الحرام در هتل «بلد الطیب» با قرائت آیاتی از قرآن مجید توسط وحید براتی از قاریان ممتاز کشورمان و نوحه خوانی حاج امیر عارف ذاکر اهل بیت برگزار شد.


بنابراین گزارش، در این مراسم حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی خطیب بعثه در سخنانی با برشمردن ثمرات معنوی و دنیایی حج تمتع اظهار داشت: حج تزکیه روح و آرامش بخش قلب‌ها و دل‌ها است و دل و جان زائر با ذکر و عشق به خدا آرامش می‌گیرد.
وی ادامه داد: تمام مقاماتی که خدا به حاجی عنایت می‌کند برای رسیدن به «حج البیت» است که خانه دل تبدیل به حرم الله شود. قلب ما باید از غیر خدا به سمت خدایی شدن مهاجرت کند.

خطیب بعثه یکی از مهمترین اسرار حج را رسیدن به مقام انسان کامل عنوان کرد و یادآور شد: می‌بایست از غیر خدایی شدن دور شویم و حقیقت حج، به معنای خدایی شدن است.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش امام باقر (ع)، امام معصوم زمان شما سر الاسرار حج است گفت: اسرار حج، راه حج و ماهیت آن این است که دست در دست بقیه الله باشیم و ایشان ما را دعا کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین