پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:07 - 1403/04/09

یادداشت علی اکبر سمیعی

اقدام تحسین برانگیز دولت سیزدهم در حمایت از بازنشستگان

کارگر آنلاین | بازنشستگان از جمله اقشاری هستند که سالها به این مرزو بوم خدمت نموده و در دوره بازنشستگی به حق انتظار دارند که دولت از آنها در تنگناهای معیشتی حمایت نماید.خوشبختانه با همکاری دولت شهید رئیسی و مجلس یازدهم در قانون بودجه ۱۴۰۳ موضوع اجرای همسان سازی برای صندوق های بازنشستگی مطرح و تصویب شد.

بازنشستگان از جمله اقشاری هستند که سالها به این مرزو بوم خدمت نموده و در دوره بازنشستگی به حق انتظار دارند که دولت از آنها در تنگناهای معیشتی حمایت نماید.خوشبختانه با همکاری دولت شهید رئیسی و مجلس یازدهم در قانون بودجه 1403 موضوع اجرای همسان سازی برای صندوق های بازنشستگی مطرح و تصویب شد.

 

بر همین اساس دولت در هفته گذشته از پرداخت مبلغی به صورت علی الحساب به حساب بازنشستگان جهت اجرای متناسب سازی و همسان سازی خبر داد.

 

این مهم پس از آن محقق شد که آیین نامه اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان به تصویب هیات دولت رسید.در گام بعدی قرار است احکام متناسب سازی بازنشستگان توسط صندوق های مربوطه صادر شده و مبالغ قطعی به حساب آنان واریز گردد.

 

یقینا این اقدام دولت شهید رئیسی گام ارزشمندی در حمایت از معیشت بازنشستگان و به نوعی یادگاری دیگر از آن شهید بااخلاص و خدوم است.امید است دولت چهاردهم نیز همانند دولت سیزدهم توجه ویژه ای به معیشت و بهبود قدرت خرید بازنشستگان داشته باشد.

  • علی اکبر سمیعی / روزنامه نگار
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین