اخبار اقتصادی
چاپ00020:15 - 1403/05/10

استان قزوین پیشتاز در اجرای طرح ملی «آبخیز تا جالیز»

کارگر آنلاین | استان قزوین در طرح ملی «آبخیز تا جالیز» که با هدف بهینه‌سازی آب کشاورزی و آبخیزداری در سراسر کشور در حال اجرا است، به خوبی وارد میدان شده و تاکنون ۴۰ پروژه را به پایان رسانده است.

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد توسعه، طرح ملی "آبخیز تا جالیز" شامل پروژه‌های متعددی از جمله بهسازی چشمه‌ها، قنوات، کانال‌های انتقال آب و سدهای خاکی است که با هدف بهینه‌سازی آب کشاورزی و آبخیزداری در سراسر کشور توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با همکاری بسیج سازندگی اجرا می‌شود، اجرای این طرح در استان قزوین با موفقیت چشمگیری همراه بوده است.

آبخیز تا جالیز طرحی به وسعت تمام ایران است. در این طرح ملی که برای بهینه‌سازی آب کشاورزی و آبخیزداری در کل کشور اجرا می‌شود، در استان‌های مختلف کشور پروژه‌های کوچک و بزرگی تعریف شده و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با همکاری بسیج سازندگی مجری این پروژه‌ها است.

استان قزوین پیشتاز در اجرای طرح ملی «آبخیز تا جالیز»

بهسازی قنوات، کانال‌های انتقال آب و نیز بندها و سدهای خاکی از جمله اصلی‌ترین پروژه‌هایی است که در طرح آبخیز تا جالیز در نقاط مختلف کشور در حال اجرا می‌باشد.

قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به عنوان محور اصلی طرح، نقش عامل توسعه و پیش‌انداز طرح را دارد. بسیج سازندگی مجری پروژه‌هاست و وزارت جهاد کشاورزی کارشناسی، مدیریت و نظارت طرح را انجام می‌دهد که موسسه جهاد توسعه به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی ایفای نقش می‌کند.

بنابر این گزارش، استان قزوین از استان‌هایی است که از ابتدای طرح به خوبی وارد میدان شده است. در حال حاضر 117 پروژه در این استان تعریف شده که بالغ بر 40 پروژه آن به اتمام رسیده است.

گفتنی است؛ هفته گذشته در نشستی که در محل اداره کل جهاد کشاورزی استان قزوین و با حضور نمایندگانی از موسسه جهاد توسعه، بسیج سازندگی استان و معاونت آب و خاک استان برگزار شد، هماهنگی‌های لازم جهت ادامه طرح و پیشبرد سایر پروژه‌‌ها انجام گرفت. همچنین از چند پروژه اجرا شده در استان که باعث رضایت اهالی روستاها شده بازدید میدانی صورت گرفت. استخر ذخیره آب ۴۰۰ هزار متر مکعبی و کانال انتقال آب از جمله این پروژه‌هاست.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
سامانه بتا بانک رفاه کارگران