اخبار اقتصادی
چاپ00006:16 - 1403/06/31

بهزاد تیمورپور :

انتصابات در بخش فرهنگی شهرتهران دچار حمیت و جانب‌داریِ بی‌منطق شده است

کارگر آنلاین | به سادگی می توان دریافت وقتی مشکلات شهر تهران در حوزه فرهنگی گفته می شود ولی اقدامات و انتصابات در مسیر بهبود قرار نمی گیرد می توان گفت جریان مدیریت فرهنگی شهر تهران دچار حمیت و جانب داری بی منطق شده است.

به گزارش کارگر آنلاین ، بهزاد تیمورپور در یادداشتی نوشت : به سادگی می توان دریافت وقتی مشکلات شهر تهران در حوزه فرهنگی گفته می شود ولی اقدامات و انتصابات در مسیر بهبود قرار نمی گیرد می توان گفت جریان مدیریت فرهنگی شهر تهران دچار حمیت و جانب داری بی منطق شده است.

در روزهای گذشته شنیدم داماد یک مسوول چطور در لحظه آخر باعث انتصاب یک مدیر ناموفق در یک مجموعه بزرگ فرهنگی شده است تاسف خوردم. 

رهبر معظم انقلاب در حوزه حمیت در درس خارج فقه خود می فرمایند : 

 حمیّت یعنی جانب‌داریِ بی‌منطق؛ از یک کسی، از یک چیزی، از یک فکری، از یک راهی، از یک گروهی، از یک خطّی -به قول امروز، خط و خطوط- به طور بی‌منطق دفاع کند، جانب‌داری کند. اِذ جَعَلَ الَّذینَ کَفَروا فی قُلوبِهِمُ الحَمِیَّةَ حَمِیَّةَ الجاهِلِیَّة ؛(۲) این از خصوصیّات کفّار بود در زمان پیغمبر که این چون خویشاوند ما است، این چون در قبیله‌ی ما است، این چون جزو رفقای ما است، این چون جزو مجموعه‌ی خطّ فکری ما است، هر غلطی کرد، ما بایستی سینه سپر کنیم و بیاییم از او دفاع کنیم. این چون همکار ما است در اداره، زیرمجموعه‌ی ما است و از این قبیل حرف‌ها، باید سینه‌مان را سپر کنیم از او دفاع کنیم، ولو هیچ منطقی پشت سر این دفاعِ ما نباشد! این حمیّت است. این حمیّت، جانب‌داری، جانب‌داریِ گرم، همان حمایت است و مادّه‌ی حمایت و ریشه‌ی حمایت و مانند اینها از این اشراب (۳) شده. محکم دفاع کند از یک کسی، بدون هیچ منطقی.


۲) سوره‌ی فتح، بخشی از آیه‌ی ۲۶؛ «آنگاه که کافران در دل‌های خود، تعصّب، [آن هم] تعصّب جاهلیّت ورزیدند. …»

۳) بهره‌گرفته

۴) سعدی. گلستان، باب اوّل؛ «توانم آنکه نیازارم اندرونِ کسی / حسود را چه کنم کو ز خود به رنج در است»

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
سامانه بتا بانک رفاه کارگران