اخبار اقتصادی
چاپ00014:38 - 1403/07/09

یادداشت بهزاد تیمورپور:

روابط عمومی مسئله ، تجربه و مخاطب محور باید جایگزین روابط عمومی پروژه محور شوند

کارگر آنلاین | وقتی در یک مجموعه و سازمان بر اساس پروژه ها ماموریت های و احد ارتباطات و روابط عمومی تعریف می شود نباید امیدوار بود که آن ماموریت به نتیجه برسد .

وقتی  در یک مجموعه و سازمان بر اساس پروژه ها ماموریت های و احد ارتباطات و روابط عمومی تعریف می شود نباید امیدوار بود که آن ماموریت به نتیجه برسد.

روابط عمومی ها باید دیدبان باشند

نزدیک کردن تراز عملکرد سازمان و شرکت ها با تراز نیاز مخاطب و مردم و مشتریان یکی از مهمترین وظایف بخش های ارتباطات و روابط عمومی است که شاید نقطه اساسی همه فعالیت ها در این حوزه باشد.

روابط عمومی ها نباید از یک تکنیک برای همه مسائل پیش روی خود استفاده کنند

این نکته مهمی است که روابط عمومی ها برای حل مسائل پیش رو و چالش ها باید آمادگی ارائه تکنیک های جدید و موثر باشند تا مسائل و چالش ها را در زمان مناسب خود و به هنگام حل نمایند .

روابط عمومی مسئله ، تجربه و مخاطب محور باید جایگزین روابط عمومی  پروژه محور شوند

روابط عمومی مسئله محور و تجربه و مردم ( مخاطب ) محور نیاز امروز روابط عمومی سازمان ها و وزارت خانه ها و شرکت های بزرگ خصوصی است که در کنار اساس نامه وظایف سازمان ها با تبیین نیازهای متقابل سازمان و مخاطب و مخاطب و سازمان راه های تعامل و ارتباطات را تسهیل نمایند و در کمترین زمان نیاز ها و رفع نیازها بین ارائه دهنده و گیرنده یک نیاز ارتباط و اقدام صورت پذیرد و در نهایت منتج به رضایت و افزایش اعتماد عمومی به آن مجموعه شود.

شبکه های اجتماعی تیغ دو لبه اند 

ارتباط دو سویه بین سازمان و مخاطب در شبکه های اجتماعی یک فرصت عالی است ولی اگر در ارائه مطلب و پاسخ های بعدی در کامنت ها کوتاهی شود می تواند ضررهای زیادی به روابط عمومی سازمان رساند پس باید از این ابزار مهم و موثر با دقت و تجربه بهره برد.

تولید محتوا در صدر اقدامات یک روابط عمومی پویا و مسئله محور قرار دارد | از تکرار خبرهایی که محتوا ندارند پرهیز شود

تولید محتوا مهمترین چالش امروز روابط عمومی ها در ایران است . این واژه الان در ادبیات مدیران کشور هم به تکرار دیده می شود البته برداشت ها از تولید محتوا فراوان است . تولید محتوای خوب از موضوعات خوب و بد سازمان ها باید از فرم های خوب هنری و موثر چند رسانه ای بهره مند شود تا ذائقه ی مخطابان امروزی که سخت پسند شده است را به دست آورد. 

نکته ای مهمی وجود دارد و آن پرهیز ار تکرار خبر هایی است که مخاطب را راضی نمی سازد یکی از تجربه های موفق در دهه اخیر استفاده از تحلیل ، گزارش ، مصاحبه و مقاله در خصوص اخبار مهمی است که تولید می شود به طوری که یک خبر یک بار منشتر شود و تا زمان لازم حتی تا چند ماه راجب آن تحلیل های مهم و اطلاعات جدیدتری منتشر شود .

 

  • بهزاد تیمورپور / کارشناس ارشد مدیریت ، فعال اجتماعی ، رسانه ای و دبیر دپارتمان اقتصاد رسانه

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
سامانه بتا بانک رفاه کارگران