رپرتاژ آگهی :
آشنایی با صنعت تابلوسازی و اهمیت آن در تبلیغات
مقدمه: تابلوسازی
تابلوسازی یکی از صنایع ارزشمند و بسیار متنوع در حوزه تبلیغات بهحساب میآید. بیلبوردهایی که در خیابان مشاهده میکنید اغلب تابلوهای موجود در گذرگاهها، تابلو سردر مغازهها، آپارتمانها، هتلها، کافهها و … محصول این صنعت کاربردی هستند. هدف اصلی این صنعت کمک به تبلیغات حرفهای، نمایش آسان محصولات و معرفی آنها به مخاطب است. همانطور که میدانید بدون تبلیغات حرفهای موفقیت در کسبوکار غیرممکن است.
همین امر سبب شده که صنعت تابلو با بهرهگیری از دانش و فناوریهای مدرن از پیشرفتهای صنعتی عقب نماند. به همین دلیل امروزه شاهد تولید و عرضه انواع تابلوهای استیل، کامپوزیت، چلنیوم، روان، نئونی و بسیاری موارد دیگر هستیم. آشنایی به این صنعت میتواند انتخاب را برای شما سادهتر کند. با ما همراه باشید.
صنعت تابلوسازی چیست؟
به هر نقطهای از شهر که نگاه کنید متوجه میشوید که تابلو اصلیترین ابزار تبلیغات و معرفی محصولات است. اغلب فعالان اقتصادی معتقد هستند که ساخت تابلو یک فعالیت هزینهبر نیست بلکه نوعی سرمایهگذاری بلندمدت بهحساب میآید؛ زیرا استفاده از یک تابلو مناسب در درازمدت موجب کاهش هزینههای تبلیغاتی خواهد شد. بدون شک اولین و مهمترین ابزاری که میتوانید برای معرفی محصولات و خدمات خود به آن متکی باشید تابلو مغازه است. برای مثال اگر در طراحی تابلو مغازه نکات کلیدی و اساسی رعایت شود علاوه بر زیباسازی نمای ظاهری مغازه شما، نوعی تبلیغ حرفهای به حساب میآید.
امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی از روشهای مختلفی به منظور جذب مشتری کمک گرفته میشود. یکی از اصلیترین روشهایی که میتواند در موفقیت تجاری به شما کمک کند، استفاده از تابلو و صنعت تابلوسازی است. هیچ تفاوتی ندارد در چه حوزهای فعالیت میکنید یا اینکه شرکت و مغازه شما تا چه اندازه بزرگ است، تنها چیزی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است استفاده از تابلوهای دارای ابعاد و طرح مناسب برای تبلیغات است. مهمترین تابلوهایی که میتوانید در تبلیغ کسبوکار خود از آنها استفاده کنید عبارتند از:
· تابلو چلنیوم
در سالهای اخیر چلنیوم به یکی از محبوبترین تابلوهای تبلیغاتی تبدیل شده است. این نمونه تابلو دارای تنوع طرح و رنگ است و میتوانید با توجه به نیاز کاری و حرفهای خود محصول مناسب را انتخاب و نصب کنید. این تابلو از نظر ظاهری به مدل ستارهای، الماسی، کریستالی، RGB، ساده، دوبل، پانج و فول کالر تقسیم میشود.
این تابلوها با انواع شرایط آبوهوایی سازگار بوده و در برابر نفوذ گردوخاک و آب نفوذناپذیر هستند. این مزیت موجب افزایش طول عمر و ماندگاری این نمونه تابلوها شده است. مزیت دیگری که با استفاده از تابلوهای چلنیوم از آن بهرهمند میشوید حفظ درخشندگی این تابلو برای مدتزمانی بسیار طولانی است. در نتیجه در تبلیغ برند یا محصول خود با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شود.
عامل مهمی که هنگام ساخت تابلو برای شما اهمیت دارد آگاهی از قیمت تابلو چلنیوم تابلوسازی در تهران و بهترین تابلوساز تهران است. قیمت تابلو به عوامل مختلفی مانند طرح، ابعاد، رنگبندی، نورپردازی، ارتفاع نصب و بسیاری موارد دیگر وابسته است؛ اما اگر به مزیت نصب تابلو و رابطه مستقیم آن با افزایش فروش دقت کنید، درک میکنید که پرداخت هزینه اولیه برای ساخت تابلو در حقیقت شما را از سایر تبلیغات بینیاز میکند. به عبارت سادهتر صنعت تابلوسازی میتواند از طریق تولید تابلوهای ماندگار و باکیفیت گامی موثر در کاهش هزینههای تبلیغات جانبی بردارد.
· تابلو کامپوزیت
یکی دیگر از تابلوهایی که میتوانید در تبلیغات برند، مغازه، هتل و… از آن استفاده کنید انواع تابلوهای کامپوزیت است. وجود ورقههای pvc در ساخت این تابلو موجب افزایش مقاومت آن در برابر تغییرات جوی و افزایش سازگاری آن با شرایط آبوهوایی مختلف شده است. این تابلوها بسیار سبک و مقاوم هستند و در ساخت حروف برجسته آن از حروف پلاستیکی، چلنیومی، استیل، فلز و … استفاده میشود. هزینه تولید این نمونه تابلوها بسیار کم و نصب آنها آسان است. از قابلیت شستشو برخوردارند و دوام بسیار بالایی دارند.
· تابلو استیل
تنوع طرح و رنگ موجب شده که تابلوهای استیل به یکی از محبوبترین تابلوهای تبلیغاتی تبدیل شوند. در ساخت این نمونه تابلوها از ورقههای استیل طلایی و نقرهای استفاده میشود. ترکیب استیل با پلکسی علاوه بر افزایش جذابیت تابلو در جذب مشتری نیز عملکرد بسیار موفقی خواهد داشت. در ساخت لبههای این تابلو از لحیمکاری با فلز قلع استفاده میشود. مزیت دیگر تابلوهای استیل سازگاری بالای آن با انواع شرایط آب و هوایی است؛ بنابراین میتوانید در هر منطقهای برای تبلیغات خود از این نمونه تابلوهای مقاوم استفاده کنید.
· تابلو لایت باکس
لایت باکس نوعی تابلوی تبلیغاتی است که در شیشه یا طلق قرار دارد. از این نمونه تابلوها میتوان برای فضای داخلی و خارجی استفاده کرد. در صنعت تابلوسازی برای افزایش سازگاری لایت باکس با فضای موردنظر بر روی ضخامت آن متمرکز میشوند. به همین دلیل تابلوهایی که در فضای داخلی نصب میشوند ضخامت کمتری نسبت به تابلوهای خارجی دارند. این تابلو از موادی مانند آلومینیوم، پلکسی گلاس و ام دی اف ساخته میشود. مزیت اصلی استفاده از این نمونه تابلوها این است که میتوان آنها را به حالتهای آویزان، ایستاده، سقفی، یکطرفه، دوطرفه، دارای نور و فاقد نور طراحی و تولید کرد.
· تابلو نئونی
این نمونه تابلوها در دو نوع شیشهای و پلاستیکی تولید میشوند. جنس این نوع تابلوهای بیرنگ و شفاف است و در ساخت آنها از ترکیب رنگهای بسیار جذاب استفاده میشود. این ترکیب رنگی منحصربهفرد میتواند چشم هر مشتری و بینندهای را خیره کند.
مزایای استفاده از شرکت تابلوسازی و کارگاه تابلوسازی موتیفا
- طراحی حرفهای با استفاده از نرمافزارهای مدرن و طراحان حرفهای
- برخورداری از تیم ارزیابی برای بررسی محل و انتخاب نوع و متریال برای ساخت تابلو
- پشتیبانی همهجانبه از مشتری در تمام مراحل ثبت سفارش، ساخت و نصب تابلو
- استفاده از ایده و طرح مشتری در ساخت انواع تابلوها
- تولید تابلو در ابعاد و اندازههای مختلف
- استفاده از مواد اولیه باکیفیت در ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی
سخن پایانی
هدف اصلی تبلیغات کمک به جذب مشتری و افزایش فروش است. راههای مختلفی وجود دارد که میتوانید برای تبلیغ کسبوکار خود از آن استفاده کنید؛ اما یکی از مطمئن و مناسبترین روشهایی که میتواند هزینههای جانبی تبلیغات را به میزان قابلتوجهی کاهش دهد استفاده از صنعت تابلوسازی در ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی است. پیشرفتهای رخ داده در این حوزه موجب ایجاد تنوع بسیار زیاد در طراحی و تولید انواع تابلوهای تبلیغاتی، درون و بیرون ساختمانی، بیلبوردها، تابلوهای شهری و گذرگاهی و بسیاری از موارد دیگر است.