پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:38 - 1404/08/11

چرا برخی پروژه‌ها در تامین مالی جمعی شکست می‌خورند؟

جذب سرمایه توسط تامین مالی جمعی یا همان کرادفاندینگ، یکی از بهترین روش‌هایی است که شرکت‌ها و استارتاپ‌های نوپا را به درآمدزایی می‌رساند. با این حال، گاهی اوقات برخی از اشتباهات می‌توانند از موفق شدن پروژه‌ها جلوگیری و کارآفرینان را سرخورده کنند. نداشتن برنامه، عدم شناخت مخاطب هدف و عدم اطلاع از بازاریابی جذاب برای تحت‌تأثیر قرار دادن آن‌ها، تعدادی از این اشتباهات رایج است. برای جلب اعتماد حامیان، بهتر است برنامه‌ها و ایده‌های خود جهت اجرای پروژه را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. هرچه تعامل حامیا...

جذب سرمایه توسط تامین مالی جمعی یا همان کرادفاندینگ، یکی از بهترین روش‌هایی است که شرکت‌ها و استارتاپ‌های نوپا را به درآمدزایی می‌رساند. با این حال، گاهی اوقات برخی از اشتباهات می‌توانند از موفق شدن پروژه‌ها جلوگیری و کارآفرینان را سرخورده کنند. نداشتن برنامه، عدم شناخت مخاطب هدف و عدم اطلاع از بازاریابی جذاب برای تحت‌تأثیر قرار دادن آن‌ها، تعدادی از این اشتباهات رایج است. برای جلب اعتماد حامیان، بهتر است برنامه‌ها و ایده‌های خود جهت اجرای پروژه را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. هرچه تعامل حامیان با روند پروژه بیشتر باشد، احتمال موفقیت هم افزایش می‌یابد و مشورت با مشاوره استارتاپ هم می‌تواند از شکست پروژه‌تان جلوگیری کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، همراه ما باشید.

چرا برخی پروژه‌ها در تامین مالی جمعی شکست می‌خورند؟

نبود برنامه‌ریزی دقیق پیش از شروع کمپین

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث شکست پروژه‌ها در کرادفاندینگ می‌شود، نداشتن برنامه‌ریزی دقیق برای استخدام نیروهای انسانی، تولید، فروش محصولات و... است. در صورت نداشتن برنامه دقیق، هرج‌ومرج ایجاد شده و نمی‌توان به اهداف کسب‌وکار دست یافت.

با استفاده از خدمات مشاوره راه اندازی استارتاپ می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید. این مشاوران تجربه بالایی در زمینه طرح‌ریزی برای شرکت‌های نوپا دارند و می‌توانند مانع از ایجاد هرج‌ومرج و شکست پروژه شوند.

عدم شناخت مخاطب هدف و سرمایه‌گذاران بالقوه

راز موفقیت هر کسب‌وکاری، توانایی ارائه خدمات و محصولات باکیفیت به مخاطبان هدف آن است. اگر مخاطب هدف خود را نشناسید، تمام تلاش‌های‌تان برای رشد هدر خواهند رفت. هر محصولی جامعه هدف متفاوتی دارد.

به‌عنوان مثال اگر قصد تولید انواع کفش را دارید، زنان، کودکان و آقایان جامعه هدف‌تان خواهند بود که محدوده بزرگی است. اگر می‌خواهید کفش ورزشی تولید کنید، فقط ورزشکاران جذب این محصول می‌شوند. با استفاده از مشاوره استارتاپ می‌توانید مخاطبان هدف را به‌خوبی تشخیص داده و برای تحت‌تأثیر قرار دادن آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

ضعف در ارائه داستان پروژه و انتقال ارزش آن

اگر نتوانید هدف خود از راه‌اندازی پروژه به سرمایه‌گذاران منتقل کنید، کسب‌وکارتان پیشرفتی نخواهد کرد. با ارائه لیستی از اهداف خود و نیازهایی که این پروژه از جامعه هدف برطرف خواهد کرد، می‌توانید نظر حامیان را جلب کرده و خودتان انگیزه‌ بیشتری برای اجرای آن داشته باشید. ضعف در انتقال ارزش پروژه می‌تواند از رشد و شکوفایی آن جلوگیری کند.

ضعف در ارائه داستان پروژه و انتقال ارزش آن

نبود اعتمادسازی کافی برای سرمایه‌گذاران خرد

باید اعتماد حامیان را به رشد کسب‌وکار خود جلب کنید. برای این موضوع می‌توانید برنامه دقیق خود را به آن‌ها ارائه دهید و ایده‌های‌تان را در میان بگذارید. در چنین شرایطی، استفاده از خدمات مشاوره راه اندازی استارتاپ مجموعه‌های معتبری مانند صندوق نوآوری شریف می‌تواند کمک‌کننده باشد. مشاوران استارتاپ از راه‌های جذب حامیان اطلاع دارند و از شکست پروژه‌تان جلوگیری می‌کنند.

طراحی نادرست پاداش‌ها یا سهام پیشنهادی

اولین چیزی که حامیان را جذب سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید می‌کند، دریافت پاداش یا سهام است. اگر طراحی پاداش‌ها و سهام‌ها نادرست باشد، دیگر انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران باقی نمی‌ماند. برای تقسیم استاندارد و اصولی سهام، بهتر است از خدمات مشاوره استارتاپ استفاده کنید.

طبقه‌بندی پاداش‌ها از سطح پایه مانند تشکر عمومی تا سطح ویژه نظیر محصول نهایی می‌تواند از شکست پروژه جلوگیری کند. همچنین، باید زمان تحویل پاداش را در ابتدا مشخص کرده و به وعده خود عمل کنید.

نداشتن محتوای بصری و ویدیویی جذاب

نداشتن محتوای بصری خلاقانه و جذاب، به‌دلیل عدم جذب مخاطب، به‌تدریج پروژه را با شکست مواجه می‌کند. امروزه، محتوای بصری و ویدیوهای جالب در رشد و پیشرفت استارتاپ‌ها حرف اول را می‌زند.

از توصیف خدمات و مزایای محصولات دست بکشید و در عوض، عکس‌ها و ویدیوهای خلاقانه از آن‌ها به اشتراک بگذارید. محتوای بصری بیشتر در خاطر مخاطبان باقی می‌ماند و باعث جذب مشتری‌های بیشتر می‌شود.

نداشتن محتوای بصری و ویدیویی جذاب

فعالیت ضعیف در بازاریابی و شبکه‌های اجتماعی

نداشتن برنامه برای بازاریابی و تبلیغ محصول در شبکه‌های اجتماعی هم می‌تواند از رشد و پیشرفت پروژه‌های تأمین مالی جمعی جلوگیری کند. برای توسعه کسب‌وکار، لازم است مخاطبان بیشتری جذب کنید و جذب مخاطب تنها با بازاریابی و تبلیغ‌های جذاب امکان‌پذیر است. با مشورت با مشاوره استارتاپ می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی جذاب را فراگرفته و با شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و... به معرفی برند خود بپردازید.

انتخاب پلتفرم اشتباه برای نوع پروژه

لازم است بدانید که هر پلتفرمی برای انواع پروژه مناسب نیست. حتی برخی از این پلتفرم‌ها کلاهبرداری کرده‌ و باعث شکست استارتاپ‌های نوپا می‌شوند. پیش از انتخاب پلتفرم، بهتر است درباره اصالت آن تحقیق کنید و نظرات دیگر کاربران را در مورد عملکرد آن بخوانید. پلتفرم‌هایی مانند صندوق نوآوری شریف برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مناسب هستند.

زمان‌ بندی نامناسب اجرای کمپین

برای دریافت بهترین نتیجه، باید زمان مناسب اجرای کمپین را شناسایی کنید. برخی از شرکت‌ها در ماه‌های اوج فروش، شروع به اجرای کمپین‌های تبلیغاتی می‌کنند و برخی در زمان‌هایی که فروش‌شان کمتر است، این کار را انجام می‌دهند.

با تحلیل بازار، بررسی واکنش مخاطبان و تحلیل نقاط قوت و ضعف روش‌های رقبا، می‌توانید مناسب‌ترین زمان را انتخاب کنید. با استفاده از خدمات مشاوره استارتاپ می‌توانید کمپین خود را در بهترین زمان اجرا کرده و برندتان را به بازار و مخاطبان معرفی کنید.

زمان‌بندی نامناسب اجرای کمپین

ناتوانی در پاسخ‌گویی و تعامل با حامیان مالی

برای جذب حامیان مالی باید درباره هدف، مزایا، روند اجرا و تیم پروژه اطلاعاتی را به سرمایه‌گذاران بدهید. حامیان، پروژه‌ای را انتخاب می‌کنند که در مورد اهداف و برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت‌شان اطلاعات داشته باشند. برای جذب سرمایه‌گذاران می‌توانید از ویدیوهای شفاف برای معرفی استارتاپ استفاده کنید. معرفی اعضای تیم و سوابق آن‌ها هم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
لینکستان
کارت رفاهی بانک رفاه کارگران