طرح استیضاح آخوندی کاملا سیاسی است!!!
جناب نماینده ۲۴ عنوان موضوع مهم برای استیضاح کافی نیست؟
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارنامه اخوندی در وزارت راه و شهرسازی علیرغم محدودیت های مالی قابل قبول است، گفت: این استیضاح یک استیضاح سیاسی و به این دلیل است که بله گویان این نمایندگان را در مناصب به خصوص ریاست اداره کل استان ها به کار نگرفته است.!!
کمالالدین پیرمؤذن در گفت وگو با ایلنا با بیان اینکه با این استیضاح مخالف است و هیچ وقت چنین طرحی را امضا نکرده است؛ گفت : وزیر راه و شهرسازی علیرغم نبود منابع مالی توانسته اقدامات در جهت محرومیت زدایی و توسعه به اقصی نقاط کشور انجام دهد و در پروژه های راه آهن اردبیل و میانه و راه اهن چند استان دیگر با وجود اینکه اعتباری از بودجه به آن ها تعلق نگرفته توانست از محل صندوق توسعه ملی بودجه برای این پروژه ها اعتباراتی در نظر بگیرد.وی با بیان اینکه احتمال رای آوردن استیضاح آخوندی صفر است، افزود: چنین طرحی برای این است که جناحی و گروهی می خواهند وزیر راه و شهرسازی و دولت را تحت فشار قرار دهند.
عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: افرادی از وزارت راه و شهرسازی مطالباتی داشتند که آقای آخوندی به علت محدودیت مالی نتوانسته پرداخت کند معتقدم در این استیضاح موضوع منافع جناحی است و عده ای به دلیل اینکه وزیر به خواسته هایشان بها نداده است که اغلب این خواسته ها تصدی نزدیکان برخی از نمایندگان در مناصب مدیریت استانی است، طرح استیضاح اخوندی را مطرح کردند.
کارگر آنلاین: این سخنان در حالی مطرح می شود که طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در ۲۴ بند توسط طراحان تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شده است . در متن کامل طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی آمده است :
بسمه تعالی هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی
برابر ماده ۲۲۲ آئیننامه مجلس شورای اسلامی تقاضای استیضاح وزیر محترم راه و شهرسازی را داریم. موارد استیضاح: ۱- نبود برنامه در حمل و نقل ریلی ۲- عدم انجام تعهدات در حوزه راه روستایی ۳- عدم پیگیری و حل مشکلات مسکن مهر ۴- عدم ساماندهی بازار مسکن ۵- عدم حمایت از مسکن محرومان ۶- عدم اجرای احکام برنامه پنجم (مواد ۱۷۶، ۱۷۲، ۱۹۴، ۱۶۱، ۱۶۳، ۱۶۴، ۱۶۵، ۱۶۶، ۱۶۷، ۱۶۸، ۱۶۹، ۱۷۰، ۱۷۱، بند ل ۴۴) ۷- عزل و نصبهای بدون دلیل و حذف نیروهای مومن ۸- عدم اجرای قوانین ایثارگران ۹ – عدم اجرای برخی برنامههای پیشنهادی در زمان رای اعتماد از قبیل: حوزه عمومی وزارتخانه، حوزه حمل و نقل، زمین، مسکن و شهرسازی ۱۰- مشکلات مالی در معاونت زیرساخت ۱۱- عدم توجه به ارتقای سطح ایمنی و گسترش حمل و نقل هوایی و به کارگیری افراد ناتوان و فاقد سابقه مدیریت و اجرایی صنعت هوایی علیرغم تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان و کمیسیون عمران ۱۲ – عدم ارائه یک برنامه و سیاستهای شخصی درموضوع مسکن در کشور ۱۳- عملکرد بانک مسکن در رابطه با تسهیلات مسکن مهر، مسکن روستایی، بافت فرسوده ۱۴ – علت بیتوجهی به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و عدم پرداخت بازگشت اقساط مسکن مهر جهت تکمیل پروژهها و عدم پرداخت وام در بافت فرسوده ۱۵ – چرا در حالی که باید از بخش خصوصی حمایت کنیم، خرید لوکوموتیو و تجهیزات توسط راهآهن و با ترک تشریفات انجام میشود، چرا تسهیلات به بخش خصوصی برای خرید داده نمیشود؟ ۱۶ – پاسخ وزارتخانه به گزارش ماده ۴۹ کمیسیون عمران مجلس چیست؟ ۱۷- آخرین اقدامات در خصوص متخلفین سقوط حادثه هواپیمایی آنتونوف ۱۴۱ چه بوده است؟ ۱۸ – در حالی که سخنگوی دولت از هدفگذاری دولت برای تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی خبر میدهد، برنامه وزارتخانه برای تحقق این هدف در سال ۹۴ و سالهای آتی چیست؟ چرا مجددا طرح جامع تهیه شده است و این طرح چه موقعی نهایی میشود؟ ۱۹ – چرا با وجود ایردات قانونی در مورد اصلاحیه و افزایش مبلغ قرارداد شماره ۱۰۸۸۰ مورخ ۳٫۱۲٫۸۴ موضوع خرید لوکوموتیو از شرکت مپنا اقدامات بعدی معمول شده است؟ ۲۰ – موضوع واگذاری چندین قرارداد به شرکت ابنسینا چگونه است؟ ۲۱ – وزارت راه به عنوان متولی صنعت حمل و نقل ریلی چه اقداماتی در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی داشته است؟ عقد قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه واگنسازی به ارزش ۷۳۰ میلیون یورو از شرکت استادلر سوئیس توسط شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با چراغ سبز چه کسانی صورت پذیرفته است؟ ۲۲ – برقی کردن راهآهن تهران – مشهد در چه مرحلهای رسیده است؟ چرا تحرکی در دولت یازدهم نداشته است؟ ۲۳- چرا آزادراه قزوین – رشت بعد از ۲۰ ماه از دولت یازدهم تکمیل نشده است؟ ۲۴ – چرا برنامه قطار شهری بین شهرهای جدید و کلانشهرها متوقف شده است؟
https://instagram.com/p/5FxaNzF6oE/