شهرداری به کمک وزارت کار آمد+عکس
کارگرآنلاین: بیکاری کمکم به غولی بیشاخ و دم در اقتصاد ما تبدیل می شود، غولی که برای از بین بردن آن به چراغ جادویی نیاز است تا آن را به زانو درآورد و تحت کنترل بگیرد. کاهش نرخ بیکاری در کشورهای مختلف و از جمله در کشور ما از اهداف عمده سیاستهای کلان اقتصادی دولتها بهشمار میرود.
بررسی توان اشتغال زایی بخشهای مختلف اقتصادی و نیز برنامهریزیهای لازم همراه با اقدامات عملی در این زمینه میتواند موجبات کاهش نرخ بیکاری شود. آمارهای ارائه شده در دولت یازدهم نشان دهنده این است که نرخ بیکاری جوانان و نرخ عمومی بیکاری در کشور فاصله قابل تأملی دارد.
" بیکاری" امروزه تبدیل به یکی از اصلی ترین مشکلات کشور شده است که نتیجه عدم توجه به تولید داخلی و رواج رکود است.
یکی از اقدامات وزارت کار در زمینه حل معضل بیکاری فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف است. همانطور که رهنمودهای مقام معظم رهبری مشخص میکند توجه به تولید داخلی اساس اقتصاد است و میتواند استقلال اقتصادی را به همراه داشته باشد.در راستای فرهنگ سازی شهرداری به کمک وزارت کار آمده وبیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی کالای ایرانی را در سراسر شهر نصب کرده است.
روی هر تبلیغ مطالبی مانند خریدکفش ایرانی مساوی ایجاد 30 هزار شغل و خرید چای ایرانی مساوی ایجاد 19هزار شغل و خرید گوشت گاو ایرانی مساوی ایجاد 28هزار شغل درج شده است.