پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:20 - 1395/10/09

وزیر کشور در هشتاد و ششمین جلسه شورای اجتماعی

سپاه و بسیج نقش ویژه‌ای در اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان داشته‌اند

وزیر کشور توجه به استان سیستان و بلوچستان را یکی از ضروریات و از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج در حوزه اشتغال و اقتصاد مقاومتی استان سیستان و بلوچستان فعال شدند و عملکرد مناسبی داشتند.

به گزارش کارگرآنلاین؛‌ عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز چهارشنبه در هشتادو ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور ضمن استماع گزارش استاندار سیستان و بلوچستان و نظرات تمامی اعضا اظهار کرد: اهتمام به مشاغل خانگی و صنایع دستی باید در استان سیستان و بلوچستان انجام پذیرد.

وی افزود: بسیاری از مشاغل مختلف را می‌توان وارد خانه‌ها کرد و بانوان به همراه مردان می‌توانند در حوزه اشتغال خانگی و صنایع دستی فعال شوند.

وزیر کشور عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج را در سیستان و بلوچستان مناسب دانست و گفت: سپاه و بسیج در حوزه اشتغال و اقتصاد مقاومتی در استان سیستان و بلوچستان فعال شده‌اند و باید به این اولویت مهم ادامه دهند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: شناسنامه‌‌دار کردن سکونتگاه‌‌ها و مساکن سیستان و بلوچستان جزو اولویت ما خواهد بود که باید در سطح ملی پیگیری شود و ما در این موضوع آمادگی کامل داریم.

وی در زمینه تخصیص اعتبارات برای استان سیستان و بلوچستان نیز تاکید کرد: تخصیص اعتبارات استان سیستان و بلوچستان باید در اولویت قرار گیرد و این مهم جزو مصوبات شورای اجتماعی کشور محسوب می‌شود.

وزیر کشور تصریح کرد: حدود دو سال است که ا ولویت ستاد آسیب‌های اجتماعی مربوط به استانهای شرقی می‌شود چرا که در این منطقه 3 استان آسیب‌پذیر وجود دارد و حدود 70 درصد از مواد مخدر کشور از این محل‌ها وارد می‌شود.

رحمانی فضلی به استفاده از ظرفیت گردشگری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: باید تمهیدات لازم و ارائه تسهیلات برای توسعه گردشگری در این استان مورد توجه قرار گیرد و زیرساختهای لازم در این رابطه فراهم آید.

وی به اهتمام رهبر معظم انقلاب نسبت به استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب نسبت به سیستان و بلوچستان و توجه به آن دغدغه جدی داشتند و در جلسه اخیر شورای اجتماعی نیز این موضوع را مطرح کردند که ما نیز رفع مشکلات این استان را مدنظر داریم.

وزیر کشور اظهار کرد: محور اصلی اقدامات در استان سیستان و بلوچستان استاندار خواهد بود و به همه زیرساختهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در قالب طرحی که ارائه می‌شود توجه خواهد شد.

رحمانی فضلی عنوان کرد:‌در حوزه اجرای، عمرانی و امنیتی نیز هماهنگی‌های خوبی با سپاه در سیستان و بلوچستان وجود دارد و حتی بیشتر سفر مسئولان هم به این استان بوده است.

وی اظهار کرد: رفع مشکلات و توجه به استان سیستان و بلوچستان مدنظر ما خواهد بود و در این زمینه نیز تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین