اخبار اقتصادی
چاپ00000:41 - 1396/03/07

رویترز مدعی شد؛

در حمله ایران به پاکستان یک غیرنظامی کشته شد/پاکستان اعتراض کرد

«مقامات پاکستان مراتب اعتراض خود را به همتایان ایرانی ابراز داشته و خواستار تشکیل جلسه ای در روز یکشنبه شده اند ...»

به گزارش کارگرآنلاین، خبرگزاری رویترز (Reuters) مدعی شد، حمله خمپاری ای ایران به کشته شدن یک غیرنظامی در پاکستان انجامیده است.

رویترزنوشت: یک مقام محلی پاکستان اعلام کرد، خمپاره شلیک شده از سوی ایران در روز شنبه، جان یک غیر نظامی را در استان غربی بلوچستان که مرز طولانی با ایران دارد گرفته است.

این خبرگزاری انگلیسی مدعی شد: از زمانیکه 10 نیروی گارد مرزی ایران در ماه گذشته [میلادی] توسط شبه نظامیان کشته شدند، روابط بین ایران و پاکستان رو به افول و تیرگی نهاده است.

براساس این گزارش، ایران اعلام کرده که در این حادثه، گروه تروریستی جیش العدل از داخل خاک پاکستان به سمت نیروهای ایرانی آتش گشوده است.

رویترز نوشت: در اوایل ماه جاری [میلادی] فرمانده نیروهای مسلح ایران به اسلام آباد هشدار داده بود اگر دولت پاکستان با شبه نظامیانی که از داخل این کشور حملات مرزی انجام می دهند مقابله نکند، تهران مراکز تروریست ها در پاکستان را هدف قرار خواهد داد.

در ادامه این گزارش آمده است: "عبد الجابر" معاول کمیسر منطقه پنجگور در استان بلوچستان گفته، نیورهای امنیتی در مرزهای ایران تعداد زیادی خمپاره و موشک را طی دو روز گذشته به سمت پاکستان شلیک کرده اند.

جابر گفته مقامات پاکستانی مراتب اعتراض خود را به همتایان ایرانی ابراز داشته و خواستار تشکیل جلسه ای در روز یکشنبه شده اند.

به نوشته رویترز، مقامات رسمی ایران هنوز واکنشی به انتشار این خبر نشان نداده اند./جام نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
سامانه بتا بانک رفاه کارگران