اخبار اقتصادی
چاپ00023:16 - 1397/10/16

بررسی دلایل توقف نوسازی اتوبوس های شهری کشور در 7 سال گذشته ؛

ورود دادستانی و مجلس به توقف نوسازی اتوبوس های شهری می تواند از فاجعه ای در آینده جلوگیری کند

بر اساس آمارهای موجود هم اکنون بیست و شش هزار دستگاه اتوبوس در اختیار شهرداری های کشور برای ارائه خدمات در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرهاست. از میان این تعداد اتوبوس چهار هزار دستگاه به دلیل نقص فنی و کمبود قطعات در پارکینگ ها بایگانی شده اند و مابقی فعال نیز به طور میانگین عمری بیشتر از 12 سال دارند که از عمر متوسط استاندارد ده ساله دو سال نیز بیشتر کار کرده اند.

اختصاصی کارگر آنلاین: یکی از کارهای خوب این روزهای دادستان های استان ها و شهرستان های کشور ورود به عنوان مدعی العموم در کاستی های مدیرانی است که مشکل مسئله شناسی دارند و به اولویت های حوزه مدیریتی خود نتوانستنه اند عمل نمایند . به عنوان مثال جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها و تشکیل ستادهای منظم اقتصادی این روزها توانسته است جلوی خیلی از فاجعه هایی نظیر بیکاری  را در آینده بگیرد.

این روزها که اخبار فرسودگی بیش از 65 درصد اتوبوس های حمل و نقل شهری منتشر می شود و تاکید می شود که از سال 1390 اتوبوسی در یکصد شهر کشور به ناوگان اتوبوسرانی شهرها اضافه نشده و از 26 هزار اتوبوس موجود نیز 4 هزار آن در پارکینگ ها خرابند جا دارد مسئولین محترم قوه قضاییه بویژه دادستان های محترم استان ها به عنوان مدعلی العموم از مدیران دولتی پیگیر این حق مردم و جان آن ها باشند.

چرا در 7 سال گذشته هیچ بودجه ای به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در بخش اتوبوس های شهری و تحویل آن به شهرداری های کشور از سوی دولت پرداخت نشده است . چرا مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر خرید 17 هزار دستگاه اتوبوس بر زمین مانده است و صد چرای دیگر.

این روزها که زمان بودجه بندی در مجلس شورای اسلامی است جا دارد نمایندگان مجلس و به خصوص اعضای کمیسیون تلفیق به این امر مهم و حیاتی در کشور توجه نمایند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
سامانه بتا بانک رفاه کارگران