اخبار اقتصادی
چاپ00007:13 - 1400/05/23

سرویس مشاوره کارگر آنلاین؛

مهلت قانونی شکایت کارگران در اداره کار برای دریافت حق و حقوق چند روز است؟

شکایت از کارفرما یکی از موضوعاتی است که در روابط بین کارگر و کارفرما پیش می‌آید و بسیاری از کارگران برایشان سوال پیش آمده که چه زمان از کارفرما شکایت کنیم؟

در خصوص شکایت کارگران از کارفرمایان درباره حقوق، مزایا و حق بیمه هیچگونه محدودیت زمانی ندارد. به استناد دادنامه هیات عمومی دیوان عدالت اداری شماره ۳۹۲ هر زمانی که کارگر بخواهد اقدام کند، می‌تواند از طریق مراجع حل اختلاف وزارت کار پیگیری و مطالبه حق و حقوق خود را داشته باشد. یعنی اگر شش ماه یا پنج سال گذشت و حتی فوت کارگر بعد از چند سال، وراث قانونی این شخص می‌توانند اقدام کنند و مطالبات خود را مطرح کنند.

پس اگر حق و حقوقی نسبت به زمان اشتغال یا پایان کار کارگر، پرداختی نشده باشد، محدودیت زمانی برای ثبت شکایت و پیگیری وجود ندارد.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
سامانه بتا بانک رفاه کارگران