سازمان غذا و دارو به دنبال اصلاح محتوای تبلیغات کالاهای آسیبرسان سلامت
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از سازمان غذا و دارو، محمد حسین عزیزی درباره تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت از صداوسیما افزود: صدور مجوز تبلیغات تلویزیونی بر اساس قانون بر عهده سازمان غذا و داروست. تبلیغات تلویزیونی ذینفعان متعددی دارد که صداوسیما یکی از اصلیترین ذینفعان به شمار میرود.
وی بیان کرد: بخشهای دیگری از وزارت بهداشت و سازمانهایی مانند نظام پزشکی هم در مورد تبلیغات محصولات سلامت محور ورود کردهاند که البته وظیفه اصلی بر اساس قانون در این حوزه بر عهده سازمان غذا و دارو گذاشته شده است.
مدیرکل امور فرآوردههای خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: با توجه به اینکه متولی اصلی صدور مجوز تبلیغات در قانون، سازمان غذا و دارو معرفی شده، کمیته تبلیغات به منظور ساماندهی و تعامل با ذینفعان در سازمان غذا و دارو تشکیل شده است.
عزیزی گفت: سالها تبلیغات بسیاری از کالاها ممنوع بوده، اما با این وجود باز هم ادامه داشته است. بنابراین در نظر داریم محتوای تبلیغات را در کمیته تشکیل شده اصلاح کنیم.