پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:52 - 1395/02/08

معاون امور استان‌های وزیر صنعت و معدن:

۱۸۴ هزار شغل در بخش صنایع کوچک کشور ایجاد می‌شود

معاون امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد ۱۸۴ هزار و ۵۰۰ شغل جدید در بخش صنایع کوچک و متوسط کشور خبر داد.

کارگرآنلاین: علی یزدانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در اردبیل تصریح کرد:  امسال تسهیلاتی برای طرح‌های صنعتی کوچک و متوسط پیش‌بینی‌شده است که در پی پرداخت آن و فعال‌سازی طرح‌ها انتظار می‌رود مشاغل جدید ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار واحدهای صنعتی کوچک و متوسط قرار خواهد گرفت، ادامه داد: این میزان تسهیلات برای پیشبرد ۱۲ هزار طرح صنعتی کوچک و متوسط پرداخت می‌شود.

معاون امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت تعداد شغل ایجاد شده را به غیر از مشاغل ایجاد شده معمول در سایر بخش‌های صنعتی دانست و تأکید کرد: به منظور توسعه واحدهای تولیدی انتظار می‌رود مسئولان استانی برای بهبود زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در تأمین مالی کمک کنند.

یزدانی با اذعان به اینکه سازمان شهرک‌های صنعتی از محل منابع ملی برای این منظور اقدام می‌کند، متذکر شد: بخشی از فعالیت سازمان در راستای تحقق شعار سال معطوف شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تأکید کرد: در همین راستا برای خارج کردن واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و واحدهایی که کمتر از ظرفیت فعالیت می‌کنند و یا طرح‌هایی با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت برنامه‌ریزی شده است.

وی به آموزش در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: در نظر داریم ۱۰۰ هزار نفر در واحدهای صنعتی در حوزه‌های مختلف مالی، دانش فنی تولید، بازاریابی و کارآفرینی آموزش ببینند.

یزدانی سهم استان اردبیل در برنامه‌های آموزشی را آموزش هزار نفر برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر این در راستای توسعه صادرات تولیدات شهرک‌های صنعتی برنامه‌ریزی شده است.

معاون امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: سال گذشته قرار بود برای توسعه صادرات دو هزار میلیارد ریال هزینه شود که فقط ۵۰۰ میلیارد ریال تحقق یافت و امسال در نظر داریم مبالغ مناسب اختصاص یابد.

به گفته مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حال حاضر ۹۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کشور داریم که از این تعداد ۷۷۸ مورد فعال هستند.

یزدانی متذکر شد: ۳۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی یا متقاضی نداشته و یا متقاضی مراجعه کرده و قرارداد منعقد شده اما واحد صنعتی به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

 وی با بیان اینکه در برخی از این شهرک‌ها تعداد واحدهای فعال کمتر از ۱۰ واحد است، اضافه کرد: سال گذشته با اقدامات انجام شده ۸۵۰ واحد صنعتی تعطیل و راکد وارد چرخه فعالیت شدند./مهر
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین