پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:33 - 1395/12/18

مرد هزار چهره از چگونه دل زنان جوان تهرانی را به دست می آورد؟! + عکس

کلاهبردار حرفه‌ای که بارها به جرم سرقت و کلاهبرداری دستگیر و زندانی شده بود در آخرین اقدام‌های تبهکارانه‌اش، از طریق شبکه‌های مجازی با زنان جوان طرح دوستی می‌ریخت و ضمن دادن وعده ازدواج از انان کلاهبرداری می‌کرد.

 به گزارش کارگرآنلاین، کلاهبردار حرفه‌ای که بارها به جرم سرقت و کلاهبرداری دستگیر و زندانی شده بود در آخرین اقدام‌های تبهکارانه‌اش، از طریق شبکه‌های مجازی با زنان جوان طرح دوستی می‌ریخت و ضمن دادن وعده ازدواج از انان کلاهبرداری می‌کرد. این مرد هزار چهره که حتی از آخرین همسر فریب‌خورده‌اش نیز کلاهبرداری کرده بود در جریان تعقیب و گریز با پلیس در یکی از بزرگراه‌های تهران، با شلیک گلوله به خودرو‌اش و پس از تصادف با 20 خودرو به دام افتاد.

مهر امسال زن جوانی که در دام فریبکاری‌های این کلاهبردار حرفه‌ای افتاده بود با مراجعه به کلانتری 161 ابوذر در تهران به مأموران گفت: مستأجرش به نام حامد که خودش را کارمند شهرداری معرفی می‌کرد به بهانه حل مشکلات مربوط به پایان کار ساختمانش 30 میلیون تومان از او گرفته اما پس از آن فراری شده است.بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 18 تهران نیز پرونده مربوط به این کلاهبرداری را در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داد،اما کارآگاهان ضمن تحقیق پی‌بردند که همه زنان ساکن در مجتمع فریب مرد کلاهبردار را خورده‌اند و حامد به بهانه‌های مختلف از قبیل تسریع در انجام امور قضایی، انجام عمل جراحی پیوند کلیه و... مبالغی از 1.5 میلیون تا 30 میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده است.

یکی از این زنان فریب خورده به کارآگاهان گفت: همسرم نیاز شدیدی به انجام عمل پیوند کلیه دارد؛ یک روز که در پارکینگ ساختمان با همین مرد جوان روبه‌رو شده بودم، به صورت کاملاً اتفاقی در خصوص بیماری همسرم مشغول صحبت شدیم که در ادامه او خودش را از مسئولان یکی از بیمارستان‌های معروف تهران معرفی کرد و مدعی شد که می‌تواند اقدامات لازم برای عمل سریع‌تر همسرم را انجام دهد .بعد هم در ادامه، به بهانه‌های مختلف و در چندین مرحله چند میلیون تومان از ما پول گرفت؛ در حالی که پیگیر زمان انجام عمل جراحی همسرم بودم، متوجه شدم که او چند روزی است به محل سکونتش نیامده و همسرش نیز از او اطلاعی ندارد.

 کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه، به تحقیق از همسر این مرد هزارچهره پرداختند و در همان تحقیقات مقدماتی پی‌بردند که او کمتر از یک ماه پیش با این زن ازدواج موقت کرده و خودرو قدیمی وی را نیز به سرقت برده است.همسر «حامد» پس از طرح شکایت از شوهر کلاهبردارش به کارآگاهان گفت:چند ماه پیش در شبکه اجتماعی لاین با حامد آشنا شدم؛ مدتی از این آشنایی [مجازی] گذشت تا اینکه حامد شماره تماسش را در اختیارم گذاشت. پس از چند جلسه مکالمه تلفنی با یکدیگر قرار ملاقات گذاشتیم؛ در همان جلسه اول به حامد گفتم که از همسر سابقم متارکه کرده‌ام و در حال حاضر تنها زندگی می‌کنم. حامد با اطلاع از وضعیت زندگی‌ام پیشنهاد داد تا با یکدیگر ازدواج کنیم و من هم پیشنهادش را قبول کردم. پس از ازدواج موقت، حامد به خانه‌ام آمد و در آنجا ساکن شد.او خودش را از مدیران یکی از وزارتخانه‌های حساس کشور معرفی می‌کرد و مدعی بود که همزمان به‌عنوان مشاور در چند منطقه از شهرداری تهران دارای پست و مقام است. حامد به بهانه‌های مختلف مبالغ مختلفی از 1.5میلیون تا 30 میلیون تومان از همسایه‌ها گرفته و حتی از من هم به بهانه تعویض خودروام با یک خودرو جدید و مدل بالاتر سرقت کرده است.

 پس از کشف این اطلاعات، کارآگاهان با چهره‌نگاری رایانه‌ای و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی حامد38 ساله شدند که از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت و کلاهبرداری بود که از سال 82 تا 88 بارها دستگیر و روانه زندان شده بود. کارآگاهان با بررسی پرونده‌های مشابه که در آن حامد از طریق شبکه‌های مجازی لاین و... اقدام به فریب زنان و کلاهبرداری از آنها کرده بود، موفق به شناسایی شماری از زنان جوانی شدند که توسط وی فریب خورده و هدف کلاهبرداری قرار گرفته بودند.کارآگاهان سرانجام پس از ردیابی‌های گسترده پلیسی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه حامد در شهرستان ورامین شدند، اما در تحقیقات محلی دریافتند تبهکار تحت تعقیب از این محل نیز متواری شده و در حال حاضر با یک دستگاه خودرو سواری پرشیا نقره‌ای رفت و آمد دارد و داخل همین خودرو نیز زندگی می‌کند.سرانجام کارآگاهان، خودروی متهم را در اتوبان تهران – قم ردیابی کرده و در عملیاتی ضربتی دستگیرش کردند.

اعتراف‌های مرد هزارچهره
حامد پس از انتقال به اداره آگاهی و روبه‌رو شدن با زنان فریب‌خورده، اعتراف کرد و در ادامه گفت که علاوه بر تهران، به همین شیوه و شگرد طرح دوستی با زنان ریخته و در سایر شهرهای کشور از جمله ورامین، کرج، فردیس و اصفهان از آنها کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی پرونده‌های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی شمار دیگری از زنان و مالباختگان شدند که توسط این تبهکار هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

 وی از شاکی‌ها و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند خواست برای شناسایی متهم و پیگیری شکایت‌های خود به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

ایران
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین